לצד הקמת אתר מכירות חדש: המשביר לצרכן מצמצמת שטחי מסחר בקניונים
המשביר 365 שיפרה את הכנסותיה ברבעון השלישי של 2019. גם הרווחיות הגולמית השתפרה, אך נותרה נמוכה יחסית לשוק האופנה
חברת המשביר 365 מבצעת פעולות אסטרטגיות לשינוי המודל העסקי שלה. השינוי כולל מערך לוגיסטי חדש, צמצום במספר הספקים, צמצום שטחי מסחר, והקמת אתר סחר שיהווה מרקט פלייס וישווק גם מותגים שאינם נמכרים בחנויות הרשת.
מטרת המהלכים היא להגדיל את הפדיון למ"ר ולהעלות את הרווחיות הגולמית, שכיום נמוכה ביחס לשוק האופנה ונעה סביב 40%, לעומת 60% בחברות האופנה. כמו כן מתכוונים במשביר לצמצם עלויות על ידי שינוי המערך הלוגיסטי. כיום סניפי הרשת מקבלים כל יום סחורה ישירות מהספקים (רק המותגים המיובאים מאוחסנים במרכזים לוגיסטיים, מרלו”גים). מצב זה יוצר עלויות עודפות ומחסור בפריטים שמשונעים מסניפים אחרים.
- המשביר לצרכן מבקשת לדחות תביעה בסך 43 מיליון שקל נגדה ונגד רמי שביט
- רמי שביט שכר בנק השקעות לחפש לו שותף לרשת
- המשביר לצרכן הגדיל את מגוון מותגי האופנה והציג עלייה של 17% במכירות
המשביר שכרה את חברת הייעוץ אבסולושנס בע"מ כיועצת חיצונית שתסייע לה בהתייעלות הלוגיסטית, ובכוונתה לשכור מרלו”גים חיצוניים שהסחורה תועבר אליהם במקום אל הסניפים עצמם. בכך תוכל החברה להחזיר בחלק מהסניפים את שטח המחסנים לקניון ותקטין את שכר הדירה.
אתמול פרסמה החברה את תוצאות הרבעון השלישי ל־2019 שמראות מגמת שיפור במכירות וברווחים. בשנה האחרונה פעלה המשביר להתמקד עסקית בתחומי הליבה. לאחר מכירת רשת ניו־פארם לשופרסל, היא נפרדה מפעילויות נוספות כמו תחום התיירות, מה שסייע לה לשפר את התוצאות הכספיות. את הרבעון השלישי סיימה עם עלייה של 9.7% בהכנסות שהסתכמו ב־273 מיליון שקל, העלייה מוסברת בעלייה של 3% בפדיון למ"ר בחנויות הזהות. בתי הכלבו הציגו עלייה של כ־9% בהכנסות ל־267 מיליון שקל.
השיפור בהכנסות העלה את הרווח הגולמי של החברה ברבעון ל־114.6 מיליון שקל — עלייה של 13%. מהלכי ההתייעלות שעושה החברה הובילו לשיפור בהפסדים אך אלה הושפעו מיישום תקן IFRS16. בסוף הרבעון עמד ההפסד של החברה על 743 אלף שקל, לעומת הפסד של 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, כלומר ההפסד הנקי התכווץ ב־67%. בתי הכלבו רשמו רווח נקי של 2.1 מיליון שקל לעומת רווח של כ־60 אלף שקל ברבעון מקביל, וללא יישום התקן רשמו בתי הכלבו רווח של 4.9 מיליון שקל.
"אנחנו עובדים עם 300 ספקים והיום בכל סניף פוקדים אותנו 300 ספקים", אמר בעל השליטה ומנכ”ל המשביר רמי שביט בשיחה עם "כלכליסט". "יש לנו שני מרלו”גים שמשרתים רק את הייבוא של מותגים בינלאומיים, ועכשיו אנחנו מנסים לייעל את הלוגיסטיקה. בחלק מהסניפים נחזיר לקניונים את שטחים של מחסנים. ההתייעלות הלוגיסטית תשפר משמעותית את הסניפים. הורדנו גם 80 ספקים שעבדנו אתם וחיזקנו את הספקים הגדולים, גם באופנה וגם בקוסמטיקה".
רשת בתי הכלבו של המשביר מונה כיום 38 סניפים שהשטח המסחרי שלהם, כולל שטחי המחסנים, עומד על כ־100 אלף מ"ר (נטו 72 אלף מ"ר). לדברי שביט “בשלב הראשון השטח ברוטו יצטמצם ב־5%. בשנה האחרונה השקענו 35 מיליון שקל בשיפוץ סניפים. בחלק מהסניפים צמצמנו את מחלקות הטואלטיקה, כלי בית ומוצרי חשמל לטובת הגדלת מחלקות הספורט והאופנה. זה יצר מצב שיש לנו שטחים שאפשר לצמצם ולהחזיר לקניון".
"אנחנו רואים המשך צמיחה בהוצאות, החוב הפיננסי צומצם, ואנחנו לא סוחבים הוצאות ריבית או הלוואות", אמר שביט. "זה מקל על העבודה השוטפת. בחנויות הזהות הפדיון למ"ר עומד על 1,200 שקל בעוד שהשוק מגיע לפדיון ממוצע של 1,500 שקל. אנחנו עלינו ב־4% בזמן שנתוני ריס מלמדים על ירידה".
מהלך משמעותי נוסף שעושה החברה בימים אלה הוא הקמת אתר סחר שיהווה מרקט פלייס למותגי המשביר וגם למותגים חיצוניים שאינם נמכרים בסניפי הרשת. "כבר שנה שלמה אנחנו עובדים על אתר גדול מאד. אני רוצה לתת ל־300 הספקים של המשביר במה באמצעות המרקט פלייס. בשביל זה אני חייב ממשק אינטרנטי. תחילה כאתר תדמית שיספק מידע, אחר כך כאתר שבו הצרכנים יוכלו להזמין מהאתר ולבצע איסוף מהסניפים ולבסוף אתר רכישות עם שליחויות עד הבית".