Re: כך תשתמשו בפסיכולוגיה כדי לגרום לאנשים להשיב למיילים שלכם
איזה סיום הוא האפקטיבי ביותר לאימייל שלכם: 'תודה', 'תודה לך' או 'תודה מראש'? הפכו את התגובה למייל לקלה, תזמנו נכון את שליחתו וצרו מחוייבות ויחסי גומלין
- כותבים הרבה מיילים באנגלית? ג'ימייל יתחיל לתקן לכם את הדקדוק
- יוצאים לחופשה? זה המייל "אני לא במשרד" היחיד שאתם צריכים להשאיר
- "בואו נעשה על זה ישיבה" - ההרגלים בעבודה שכדאי לזנוח
אבל יש חדשות טובות, מחקרים פסיכולוגיים יכולים לעזור. על ידי שילוב של טכניקות ממדעי ההתנהגות והתאמת המייל שלכם, תוכלו לתת לנמען קצת יותר חשק לענות לכם. לא מדובר במשחקי מוח אבל ב-wired פרסמו כמה טכניקות הפסיכולוגיות שיכולות להפוך את המייל שלכם לכזה שזוכה לתגובות.
הפכו את התגובה למייל לקלה
כבר שמעתם את זה בעבר, אבל רוב הסיכויים שלא לקחתם את זה מספיק רחוק. "ההישג החזק ביותר שתקבלו, בכל סביבה ומשימה, יהיה על ידי הפיכת הדברים לקלים יותר", אומר מקס מאווביי, ראש מחלקת מדעי ההתנהגות בסטרטאפ הטכנולוגיה-הפיננסית, פלאם. המילים שלכם צריכות להיות קלות להבנה, הנמען שלכם צריך להיות מסוגל להבין מה אתם מעוניינים ממנו שיעשה, ומה שאתם מבקשים ממנו צריך להיות פשוט לביצוע.
זוכה פרס נובל, לורן ריצ'רד טיילר זכה בפרס עבור עבודתו שהתמקדה סביב הקונספט הזה. "אם אתם רוצים לגרום לאנשים לעשות משהו עשו אותו פשוט. הסירו את המכשולים" כתב בספרו Nudge (דחיפה). זה נשמע פשוט, אך העצות הטובות ביותר הן כאלו.
לפני פלאם, עבד מאווביי בקבוצת התובנות התנהגותיות המכונה יחידת Nudge. המחלקה הממשלתית פיתחה ערכת כלים בת ארבעה חלקים בשם EAST בכדי לעזור לאנשים להשתמש במדעי ההתנהגות. לפי ארבעת החלקים, גם בהקשר של מיילים, עשו את זה: יותר פשוט, יותר אטרקטיבי, יותר חברתי ובעיתוי הכי טוב.
"בסוף המייל אתם רושמים בדיוק את מה שאתם רוצים שהנמען יעשה", אומר מאווביי, "אל תקשטו את זה". נסו לגרות כמה שפחות חשיבה. אנשים לרוב חושבים שאנשים מעוניינים לדעת הכל לגבי משהו לפני שהם לוקחים החלטה בנושא אך עודף מידע יכול להציף דברים לא רלוונטיים. "עודף באינפורמציה לא יגרום לאנשים לעשות יותר דברים, למעשה כך פוחת הסיכוי שאנשים יעשו משהו בכלל", אומר מאווביי. קל יותר זה טוב יותר.
וודאו שהבקשה שלכם היא החלק שמקבל את תשומת הלב
זה החלק ה "אטרקטיבי". למוח שלנו קל יותר להשלים משימה אם יש לנו מטרה לכוון אליה. כאשר עובדים בנמל התעופה באמסטרדם, סכיפהול, רצו לגרום לגברים המשתמשים בשירותים לכוון טוב יותר הם ציירו זבוב קטן על כל אחת מהמשתנות - בדיוק ליד הניקוז. כמות ה'פיספוסים' ירדה ב-80%. שולחים ניוזלטר שיווקי? כפתור 'השב' עליו הנמען יכול ללחוץ - זה הזבוב במשתנה.
עשו את זה יותר חברתי
בני אדם מתוכנתים כך שהם מושפעים ממה שאחרים אומרים או עושים. "כולנו מחזיקים פנקס מאוד מדויק במוח שלנו, בו רשום מה אנשים עשו בשבילנו" אומר מאווביי. "וכשמישהו עושה משהו בשיבילנו אנחנו מרגישים מחויבים לעשות משהו בשבילו בתמורה", זהו הקונספט של יחסי גומלין.
אם אתם שולחים מייל למעסיק עתידי, לדוגמא, תנו להם משהו, לפני שאתם מדברים על הצעת העבודה. שתפו אותם ברעיון שיווקי, עצות לעיצוב, או דרכים לשיפור הקוד של החברה. תנו להם להבין שהשקעתם זמן ומאמץ בחקירת המותג. "זה דבר שנדמה בסיסי, אבל תהיו מופתעים כמה אנשים לא טורחים בכלל". אומרת קלייר אוקונור, מנהלת עריכה באפליקציית ההיכרויות Bumble. "להראות שביצעתם ולו בדל מחקר יכול להבטיח תגובה".
היו מנומסים
תמיד עוזר להיות מנומס, אומרת מאי צ'י וו, מעצבת מוצר בפלאג-אין Boomerang, המיועד למיילים, ומחשב את הסיכוי לקבל תגובה. האלגוריתם של החברה מכניס לחישוביו רמות שונות של נימוס. "מיילים מנומסים זוכים לשיעורי תגובה יותר גבוהים". היא אומרת.
הדדיות נכנסת גם היא למשוואה. "תודה מראש" הייתה החתימה האפקטיבית ביותר עם 66% שיעורי תגובה, אחריה "תודה" (63%) ו "תודה לך" (58%). יכול להיות שבאופן לא מודע הבנו שאף אחד לא באמת שולח בכנות את "איחוליו הלבביים", אך עדיין אנחנו מרגישים מחויבים להשלים משימה שכבר הודו לנו עליה.
תזמנו נכון את שליחת המייל
הפלאג-אין בומרנג מאפשר לכם גם לקבוע לוחות זמנים למיילים - בכדי לקבוע את תזמונם. (פונקציה הקיימת גם בג'ימייל) "אינפורמציה הנשלחת בזמנים שונים יכולה לזכות לרמות שונות של הצלחה" אומר מאווביי. אבל הזמן הטוב ביותר לכל דבר משתנה עם לפי הסיטואציה. אם אתם שולחים ניוזלטר, עשו מבחן A/B. אם אתם תחת לחץ בזמנים, בררו מתי הנמען שלכם נכנס בדרך כלל למשרד וכוונו את המייל שלכם להגיע באותו זמן, כך שיהיה בראש תיבת הדואר הנכנס שלו.
חישבו על כמה מזמנם אתם לוקחים. "כבוד לזמנו של הנמען הוא דבר קריטי". אומרת אוקונור. "במקום לומר שהייתם מעוניינים ל "העזר בחוכמתו", בקשו ממנו 15 דקות בטלפון בשביל פרויקט הגמר שלכם. ישירות תעזור לכם להימנע מלחזור על דברים שאולי לא יובנו.
טריק ברירת המחדל
הכל חוזר לצורך לפשט דברים. אבל מאווביי מוסיף גם טריק קטן שהוא ממליץ להשתמש בו בחסכנות על מנת שלא יהפוך להיות יותר מעצבן מחכם. "תוכלו לארגן את המייל שלכם כך שאם האדם לא עושה דבר משהו טוב קורה".
אנשים הם עצלנים מיסודם ולכן לרוב הם בוחרים בברירת המחדל. "אבל האם אתם בכלל צריכים תגובה?" שואל מאווביי. "כוונו את זה כך שברירת המחדל היא שאם הם לא עושים דבר, היא שאתם תמשיכו". לדוגמא: שלחו לי מייל אם אתם לא משוכנעים. אם אני לא אשמע כלום אני אניח שאתם מרוצים. נשמע טוב? תודה מראש.