לראשונה: תוכנית פינוי בינוי בעיר לוד ל-724 דירות קיבלה תוקף
הוועדה המחוזית מרכז אישרה למתן תוקף תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית במתחם הציונות בכניסה לעיר, במקום 124 דירות ישנות, יוקמו 724 דירות חדשות. ראש העירייה יאיר רביבו: "תיקון עוול של שנים"
- אושרה התוכנית היזמית הראשונה לפינוי־בינוי בלוד
- הרשות להתחדשות תתכנן 8,800 דירות חדשות בשש ערים
- תוכנית ענק של פינוי־בינוי בלוד: 5,000 דירות ייבנו בשכונת רמת אשכול
התוכנית חלה על קרקע בת 20 דונם, הממוקמת בין כביש 40 לבית המשפט המחוזי בעיר, וכוללת 7 בניינים ישנים בהם 124 דירות במצב ירוד, ברחוב גרינבוים 16-28. על פי התוכנית, שערך משרד כנען שנהב אדריכלים, הדירות הישנות ייהרסו ובמקומן יוקמו שישה מגדלים בני 23-30 קומות ו-724 דירות עם חניונים תת קרקעיים.
145 דירות מתוך הדירות, יהיו דירות קטנות. בנוסף לדירות, יוקמו 2,600 מ"ר שטחי תעסוקה, ו-3,500 מ"ר שטחי מסחר, וכן 2,200 מ"ר מבני ציבור. בין כביש 40 לתוכנית, יחצוץ שטח ציבורי פתוח בשטח 14 דונם.
מתכנן מחוז מרכז בוועדה המחוזית, גיא קפלן, ציין כי "חשיבותה של התוכנית בכך שהיא מהווה התחדשות עירונית ו"שער הכניסה" לעיר לוד. התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה, יחד עם שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם ותושבי האזור".
התוכנית קודמה במשותף על ידי עיריית לוד וחברת פיוצ'ר סנצ'ורי יזמות והשקעות, שבבעלות עו"ד שי צוקרמן והיזם והקבלן ליאור אברהם חכם, והופקדה להתנגדויות הציבור בפברואר 2018.
צוקרמן מסר ל"כלכליסט" כי כבר כמה שנים מקודמת במקום תוכנית מול הדיירים, כאשר שתי סוגיות תכנוניות נפתרו ותרמו לאישור הפרויקט בתמיכת הדיירים והעירייה: "עיריית לוד הסכימה כי הבנייה תחל על שטחים ציבוריים שלה, כאשר הדיירים יעברו ישירות לבניינים החדשים ורק אחר כך ייהרסו הדירות הישנות שלהם", הסביר צוקרמן, "המהלך של בינוי פינוי חוסך תקופת שכירות זמנית ועלויות. בנוסף, הוחלט על הקמת קרן תחזוקה שתממן עבור הדיירים את עלויות התחזוקה במגדלים החדשים במשך 5 שנים".
במהלך החודשים הקרובים צפויה פיוצ'ר סנצ'ורי להתקשר בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת ביצוע גדולה, על מנת להביא למימוש הפרויקט במשותף.
ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מסר כי "לקחנו שכונה מוזנחת וחלשה והפכנו אותה למתחם אטרקטיבי למגורים. זהו תיקון עוול בן עשרות שנים שראיתי עוד כילד וכיום אני מודה על הזכות לסגור את המגל כמי שמוביל את המהלך.
"כמו בכל תוכנית מתקדמת, גם כאן יש צפיפות עירונית לצד עירוב שימושים והנגשת התחבורה הציבורית לתושבים ולעסקים. זהו צעד נוסף של העירייה והחברה הכלכלית לוד, במסגרת הפיכתה של העיר למרכז מגורים תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל".