עובדי פייסבוק לצוקרברג: אל תרשה לפוליטיקאים לשקר בפיד
מאות מעובדי החברה העבירו להנהלתה מכתב בו הפצירו במנכ"ל לבטל את המדיניות שפוטרת קמפיינים פוליטיים מבדיקת עובדות. לדבריהם, המדיניות תקל על הפצת פייק ניוז והסתה, ותיתן מכה קשה לתדמית החברה
עובדי פייסבוק דוחקים במנכ"ל מארק צוקרברג לשקול מחדש את מדיניות התוכן הפוליטי ברשת החברתית, לפיה מותר לפוליטיקאים לפרסם פייק ניוז ולסלף עובדות. במכתב פתוח למנהלי החברה שהגיע לידי הניו יורק טיימס, עליו חתמו יותר מ-250 עובדים, ביקשו אנשי החברה מההנהלה לבצע סינון הולם לתוכן בעייתי, גם אם מקורו במועמדים לנשיאות ארה"ב.
- הכלי החדש של פייסבוק למלחמה בפייק ניוז לא מספק
- פייסבוק מוכנה להילחם בפייק ניוז, עד שזה פוגע לה בכיס
- רוב האמריקאים סבורים שמדיה חברתית מעוותת חדשות
"מידע מוטעה משפיע על כולנו", כתבו העובדים, "המדיניות הנוכחית לגבי בדיקת עובדות של אנשים בתפקידים פוליטיים, או אלו שרוצים להיבחר, היא איום לכל מה שפייסבוק מייצגת. אנחנו מתנגדים באופן נחרץ למדיניות זו כפי שהיא. היא לא משקפת מגוון קולות אלא מאפשרת לפוליטיקאים לחמש את הפלטפורמה שלנו על ידי התמקדות באנשים שמאמינים שתוכן המפורסם על ידי דמויות פוליטיות הוא בהכרח אמין".
בנוסף, טענו הכותבים שהמדיניות הנוכחית מתדלקת את חוסר האמון הציבורי בפלטפורמת פייסבוק ומשדר שהחברה "חיה בשלום עם עשיית רווחים מקמפיינים המפרסמים מידע כוזב על ידי אנשים בעמדות כוח".
מערכות מיקוד הקמפיינים של פייסבוק מאפשרות למפרסמים לפנות עם מסר לקהל ספציפי מאוד, פרקטיקה שנוצלה לרעה בשערוריית קיימברידג' אנליטיקה - במסגרתה הצליחו מפיצי תעמולה מרוסיה להניע מצביעים אמריקאים לפעולה מתחת לאף של פייסבוק.
״מודעות אלו לעיתים קרובות מכוונות באופן כל כך ספציפי כך שהשיחות בפלטפורמות שלנו הרבה יותר מלוכלכות מבפלטפורמות אחרות", אמר ל-the Verge אחד העובדים.
לפני כשבועיים נאם מארק צוקרברג באוניברסיטת ג׳ורג׳טאון, וניסה להסביר את תפקידה של פייסבוק במיתון שיח פוליטי, לראייתו. דבריו זכו לביקורת נוקבת משני עברי המפה הפוליטית בארה"ב, והמבקרים טענו שצוקרברג ממעיט באחריות של פייסבוק להפצת וחסימת מידע מטעה ובעייתי. עתה, נראה שלא מעט מעובדיו מסכימים עם הטענה.