FoodTech 2019
מנכ"ל תנובה: "חברה חייבת לדעת לעשות ארגון מחדש"
אייל מליס בגמר תחרות הפודטק של כלכליסט: "בשלוש השנים האחרונות החלטנו שאנחנו פותחים את עצמנו ועוסקים באימוץ טכנולוגיה. את הארגון מחדש אנחנו עושים דרך חברות סטארט-אפ ושותפויות"
"אנחנו, הקואופרטיבים הגדולים, חיים במתח מתמיד. כמנכ"לים, מנהלים ומנהלי יחידות, אנחנו עסוקים כל היום בתחרות ועיקר תשומת הלב שלנו ביומיום נמצאת בשוק. אבל כולנו מבינים שמה שישנה את המשחק זה דווקא משהו שיגיע מחוץ לשוק ואנחנו לא בדיוק רואים אותו", כך אמר אייל מליס, מנכ"ל תנובה, בגמר תחרות הפודטק של "כלכליסט", שנערכה בלאבס תל אביב.
- תנובה תפצה את נצבא ב־300 אלף שקל על נטישת המטה בגלילות
- בפעם השנייה בלבד בעשורים האחרונים: קיפאון ברכישות בסופרמרקטים
הוא הוסיף, "כל חברה חייבת להבין שאם היא לא עוסקת בצד השני של המשוואה זה רק עניין של זמן.. ולכן בעצם לחברות לגאסי (חברות גדולות בתחומן – א"י) יש להן אסטרטגיה, יש להן הון אנושי ויש להן טכנולוגיה. התפקיד של חברת לגאסי זה לדעת לרענן כל הזמן, אבל החברה חייבת לדעת לעשות ארגון מחדש. זה מה שיאפשר לחברות לבנות את הארגון החדש".
"אני אומר לאנשי הטכנולוגיה - אנחנו צריכים אתכם כדי לשנות את מהלך העסקים שלנו", הוסיף מליס. "זו התפיסה שלי כפי שאני רואה אותה. לכן, בשלוש השנים האחרונות החלטנו בתנובה שאנחנו פותחים את עצמנו ועוסקים באימוץ טכנולוגיה, ובסופו של יום את הארגון מחדש אנחנו עושים דרך חברות סטארט-אפ ושותפויות כי חברה לא יכולה לעשות הכל לבד. היא צריכה לדעת לעשות שותפויות עם שותפים מבחוץ ואת הטכנולוגיה שאין לה בבית היא נדרשת להביא מבחוץ. לתנובה יש בשנה אחרונה ארבע שותפויות טובות שבאמצעותן אנחנו הולכים לייצר: אחד ועוד אחד ועוד אחד, שווה עשר. אנחנו מאמינים בשיתופי הפעולה הללו ומנסים ליישם את זה כדי להתחרות טוב יותר מול המתחרים בשוק".