תחבושת היגיינית נטולות מגדר: אולווייז תסיר את סמל הוונוס
פרוקטר אנד גמבל תסיר ממוצריה את הסמל המזוהה עם המין הנשי, לאחר פניות של טרנס ג'נדרים. "אנו מחויבים לגיוון והכלה ונמצאים במסע אל עבר הבנה עמוקה יותר של צרכי כל לקוחותינו", מסרה החברה
חברת אולווייז למוצרי היגיינה תסיר ממוצריה את סמל "ונוס", שמסמל באופן מסורתי את המין הנשי, וזאת על מנת שמוצריה ייפנו גם ללקוחות טרנס-סקסואלים וכאלה שאינם מגדירים את מינם באופן בינארי.
- פמפרס השיקה חיתול חכם שיזהה בעצמו עד כמה הוא רטוב
- פרוקטר אנד גמבל מכרה להודים חיתולים והשאירה אותם עם הזבל
- תשכחו מ"גבירותי ורבותיי": אייר קנדה תפנה לנוסעים בהכרזה נטולת מגדר
פעילים למען זכויות טרנס-ג'נדרים קראו לחברת פרוקטר אנד גמבל לעצב מחדש את אריזותיה כך שייעדר מהם הסמל – עיגול על גבי צלב. בין שאר טיעוניהם הם אמרו שלא כל מי שחווה מחזור הן נשים, ושלא כל הנשים בהכרח חוות מחזור.
השינוי הזה הוא האחרון בשורת פעולות של חברות וממשלות שונות שבאות לאשש את זהותם של טרנס-ג'נדרים, כחלק מעליית האקטיביזם שקורא לשוויון לאנשים המגדירים עצמם ככאלה. על החברות שעשו צעדים בכיוון הזה נמנות בין היתר ליפט, מסטרקארד, וטינדר.
"במשך 35 שנה אולווייז ייצגה נשים ונערות, ונמשיך לעשות זאת", כך אמרה פרוקטר אנד גמבל אתמול. "אנו מחויבים לגיוון והכלה ונמצאים במסע אל עבר הבנה עמוקה יותר של צרכי כל לקוחותינו".
ההתמודדות עם מחזור חודשי עשויה להיות מתסכלת עבור טרנס-ג'נדרים ולא-בינאריים (אנשים שאינם משייכים עצמם לאחד משני המינים), במיוחד עקב האופן שבו הנושא נדון בדרך כלל, כעניין שרלוונטי רק לנשים שהוגדרו ככאלה בלידתן.
פרוקטר אנד גמבל לא הודיעה מתי העיצוב החדש יגיע לשווקים. "אנו בוחנים באופן שגרתי את המוצרים, האריזות והעיצובים שלנו, ולוקחים בחשבון את המשוב מהצרכנים, כדי לוודא שאנו ממלאים את צרכיו של כל מי שמשתמש במוצרינו", דברי החברה.