הפרלמנט הגרמני יכריע: האם תוגבל מהירות הנסיעה בכבישים המהירים?
מפלגת הירוקים מהאופוזיציה הגישה הצעה לקבוע הגבלת מהירות של 130 קמ"ש באוטוסטרדות החל מינואר 2020 - והציתה ויכוח במדינה הידועה ברשת הכבישים ללא הגבלת מהירות שלה. בתחילת השנה פסל הבונדסטאג תוכנית דומה
- נלחמת במשבר האקלים: גרמניה תשקיע 800 מיליון יורו בשיקום יערות
- גרמניה תגביל תנועת רכב בעיר כדי להילחם בזיהום
- גרמניה: תוכנית לאנרגיה מתחדשת ב-54 מיליארד יורו
אנטון הופרייטר מהירוקים אמר כי מגבלות מהירות הן עניין בו "מדובר כבר שנים רבות", וכי הן יעזרו למנוע תאונות דרכים קשות ולהפחית בזיהום הרעש והסביבה.
"אלו המעוניינים להפוך את הכבישים המהירים לבטוחים יותר ולייצר זרימה חלקה יותר של התנועה צריכים לתמוך בהגבלת מהירות", אמר הופרייטר לסוכנות הידיעות הגרמנית dpa.
הממשל הפדרלי, קואליציה בין בלוק המפלגות של הקנצלרית אנגלה מרקלה CDU/CSU והסוציאל דמוקרטים, פסלו את האפשרות להחיל הגבלת מהירות באוטוסטרדות כחלק מהשיחות לצמצום הפליטה שהתקיימו בתחילת השנה. אז טען שר הסביבה שההשפעה של הגבלת מהירות תהיה זניחה בצמצום טביעת הרגל הפחמנית של גרמניה. גם שר התחבורה אנדרס שיור אמר בעבר שהרעיון להחלת הגבלת מהירות "מנוגד לשכל הישר".
גרמניה היא המדינה היחידה באירופה בה אין שום מגבלות מהירות בכבישים המהירים. עם זאת, ישנן הגבלות ב-20% מרשת הכבישים - בעיקר באתרי בנייה, בתוך הערים ובסביבתן. שכנותיה של גרמניה - אוסטריה, דנמרק, הולנד, צרפת וצ'כיה - אוכפות הגבלת מהירות של 130 קמ"ש. בבלגיה ובשוויץ קיימת הגבלה של 120 קמ"ש.
הפוליטיקאי הירוק צ'ם אוזדמיר, ראש ועדת התחבורה של הבונדסטאג, אמר לתחנת השידור הציבורית ADR שהוא לא ציפה שההצבעה תעבור, אבל "ככל שזה בדרך כלל המקרה עם הצעות ירוקות, אנחנו מגישים אותן - ולבסוף יהיה רוב מאחוריהן".