$
רכב

גרמניה תגביל תנועת רכב בעיר כדי להילחם בזיהום

לפי עיקרי התוכנית, מ־2023 דגמי מכוניות חשמליות עממיות יזכו לתמריצי מס, בעוד שמכוניות ששותות דלק ייענשו; במקביל תעלה המדינה את מחירו של ליטר בנזין בשלושה סנט מדי שנה ותיישם בערים ברחבי גרמניה תוכניות להפחתת זיהום באמצעות הגבלת תנועת כלי רכב

תומר הדר 08:5023.09.19

ב־1 בינואר צפוי להתעדכן מתווה "המס הירוק", שקובע את גובה הניכויי ממס הקנייה שמקבלות מכוניות חדשות המשווקות בישראל בהתאם לרמת פליטות המזהמים שלהן.

 

 

השינוי בישראל עתיד לפגוע במכירת מכוניות היברידיות ופלאג־אין הייבריד בעוד המס על רכב חשמלי טהור לא ישונה.

 

בעוד ישראל מכבידה את נטל המס על רבות מהמכוניות שמסייעות להפחית את פליטות המזהמים, בגרמניה הציגה בסוף השבוע ממשלתה של אנגלה מרקל תוכנית שמכונה "חבילת האקלים", שנועדה לצמצם את הפליטות בתחבורה במדינה בכללותה.

 

אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה צילום: אי פי איי

  

היוזמה הגרמנית הוצגה על רקע הפגנות שנערכו בברלין כחלק מגל מחאה גלובלי כנגד התמודדות ממשלות העולם עם בעיית האקלים. היקפה של התוכנית נאמד ב־60 מיליארד יורו והיא צפויה להיכנס לתוקף כבר ב־2020 ולהתייחס לכלל התחבורה בגרמניה ובכלל זה מכוניות, רכבות ומטוסים.

 

לפי עיקרי התוכנית, מ־2023 דגמי מכוניות חשמליות עממיות יזכו לתמריצי מס, בעוד שמכוניות ששותות דלק ייענשו. התוכנית מציבה גבול של 40 אלף יורו כמחיר שמפריד בין רכב עממי ליוקרתי, וככל שהמיר יהיה נמוך יותר כך בעל הרכב יזכה ליותר תמריצי מס.

 

במקביל תעלה המדינה את מחירו של ליטר בנזין בשלושה סנט מדי שנה ותיישם בערים ברחבי גרמניה תוכניות להפחתת זיהום באמצעות הגבלת תנועת כלי רכב.

 

בנוסף יועלה המס על כרטיסי טיסה, בעיקר בתוך גרמניה, תוך הוזלה מקבילה של מחירי כרטיסי הרכבת.

 

לצורך מטרה זו תיקצבה הממשלה תוכנית תמריצים בהיקף מיליארד יורו שיופנו לשדרוג התשתיות של רשת הרכבות הגרמנית דויטשה באן, כדי שתוכל לקלוט נוסעים על חשבון השימוש במטוסים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x