מיזוג מכורח? וולוו וג'ילי הסינית יאחדו את ייצור המנועים
לפי הודעה רשמית של יצרנית הרכב השבדית, החברה תמזג את כל פעילות ייצור מנועי הבעירה הפנימית שלה - כלומר, מנועים שאינם חשמליים - עם זו של בעלת הבית שלה; המטרה: למסור לג'ילי את הטכנולוגיה הקיימת על מנת להתמקד בדגמים חשמליים עתידיים
מעבר לחשמל, לחצים בנושא איכות סביבה וקיצוצים - כל אלו אינם פוסחים על וולוו השבדית, שנמצאת כיום בבעלות ג'ילי הסינית. לפי הודעה רשמית של וולוו, היצרנית תמזג את כל פעילות ייצור מנועי הבעירה הפנימית שלה (כלומר מנועים שאינם חשמליים) עם פעילות ייצור המנועים של ג'ילי, כדי לייצר את מה שוולוו מגדירה כ"ספק עצמאי גלובלי שיפתח את הדור הבא של מנועי בעירה פנימית ושל מנועים היברידיים".
- גם יבואנית וולוו והונדה נכנסת לתחום המימון לרכב
- וולוו: נקצץ יותר מ-200 מיליון דולר בעלויות
- וולוו S60 החדשה בישראל; המחיר החל מ-250 אלף שקל
עבור וולוו, שרק לאחרונה הודיעה על קיצוצים נרחבים, מדובר בצעד שמטרתו "למסור" כביכול לבעלת הבית שלה את הטכנולוגיה הקיימת שלה, כדי להתמקד בדגמים חשמליים עתידיים. וולוו עצמה מייצרת כיום רכבים חשמליים תחת תת המותג "פולסטאר" - ובשבוע שעבר הודיעה לראשונה כי תייצר גרסה חשמלית של רכב הכביש שטח 40 XC, שתהיה בפועל המכונית החשמלית הראשונה של וולוו ביצור סדרתיו.
ג'ילי עצמה תשתמש במנועים של וולוו גם במכוניות הנוסעים של ג'ילי, וגם במכוניות של חברות בת של ג'ילי כדוגמת פרוטון המלזית. לפי הצהרת וולוו, חטיבת המנועים החדשה צפויה להעסיק 3,000 עובדים מ-וולוו ו-5,000 עובדים מג'ילי. שלא במפתיע, וולוו לא מציינת כמה עובדים יפוטרו במהלך האיחוד של חטיבות המנועים.