נייקי מכה את התחזיות - מציגה זינוק באונליין ובפעילות בסין
ענקית אופנת והנעלת הספורט רשמה ברבעון הפיסקאלי הראשון צמיחה של 7% בהכנסות, הרווח טיפס ל-1.37 מיליארד דולר; ההכנסות מהפעילות בסין טיפסו ב-27%, ההכנסות מהאונליין זינקו ב-42%
ענקית אופנת הספורט נייקיחותמת רבעון מוצלח, עם נתונים חזקים מפעילות האונליין ומעסקיה בסין. הפעילות בארה"ב המשיכה להתרחב אך בקצב מתון ופחות מרשים. נייקי פרסמה את הדוח המסכם של הרבעון הראשון לשנה הפיסקאלית 2020 אתמול לאחר הנעילה בניו יורק - מניית החברה הגיבה בעלייה של 5.5% במסחר המאוחר.
- נייקי עזבה את הרצליה לטובת מגדל מידטאון בת"א
- מידת הנעליים של ילדיכם גדלה במהירות? נייק משיקה "תוכנית מנויים" לילדים
- מהנייקי הראשונות ועד נעלי הראפרים: הסניקרס היקרים בעולם מוצעים למכירה
החברה רשמה ברבעון (שהסתיים ב-31 באוגוסט) רווח של 1.37 מיליארד דולר או 86 סנט למניה, לעומת 1.09 מיליארד דולר או 67 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2018 - ומהותית מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 70 סנט למניה.
ההכנסות צמחו ב-7.2% ל-10.66מיליארד דולר, בהשוואה ל-9.95 מיליארד דולר ברבעון המקביל, וכאשר הצפי בשוק עמד על 10.4 מיליארד דולר. מכירות הנעליים צמחו ב-11%, מכירות הביגוד עלו ב-9% ומכירות הציוד עלו ב-11%. מכירות האונליין צמחו בשיעור מרשים של 42%.
ההכנסות בסין זינקו ב-27% (בנטרול השפעות מטבע) והרווח מהפעילות בסין עלה ב-33%. בסך הכול רשמה הפעילות של נייקי בסין הכנסות של 1.7 מיליארד דולר, מול 1.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בצפון אמריקה נרשמה צמיחה של 4% במכירות ועלייה של 2% ברווח.
החברה ציינה כי היא מצפה לסיים את השנה כולה עם צמיחה בטווח של מעל 10% במכירות, ובכל מקרה בשיעור גבוה היותר מזה שרשמה בשנה הפיסקאלית 2019 מול השנה הקודמת.
נייקי נסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של 109.1 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה, הנמנית על מדד דאו ג'ונס, עלתה ב-18% מתחילת 2019 - בדומה למדד S&P 500 ומול עלייה של 15% בדאו ג'ונס בתקופה זו.
המתחרה אנדר ארמור עלתה ב-9.8% מתחילת השנה (גם היא בבורסה של ניו יורק). אדידס, הנסחרת בפרנקפורט, זינקה ב-50% מתחילת 2019, לשווי של 50.2 מיליארד יורו (55.1 מיליארד דולר).