רגע לפני הסגירה: חברת התעופה XL מבקשת עזרה
החברה הצרפתית פנתה לאייר פראנס בבקשה לדון בעסקת חילוץ שתעזור למנוע את קריסתה; מעוניינת להיפגש גם עם נציגי הרשויות הצרפתיות, רגע לפני שבית המשפט יעביר אותה לניהולו של כונס נכסים
חברת התעופה הצרפתית XL איירווייס קוראת לאייר פראנס לדון בעסקת חילוץ שתעזור למנוע את קריסתה של חברת הטיסות המוזלות; זאת, לאחר שבשבוע שעבר היא כבר הפסיקה את מכירות הכרטיסים והעברת התשלומים.
- עוד חברת תעופה קרסה: XL איירווייס תפסיק הפעילות בשבוע הבא
- וירג'ין קוראת תיגר על בריטיש איירווייס: תפתח 84 קווים חדשים
- מגמת ההימנעות מטיסות מאיימת על חברות התעופה
החברה, שלטענתה זקוקה ל-35 מיליון יורו (38.6 מיליון דולר) במימון חדש, פרסמה היום (א') הצהרה בה היא מבקשת להיפגש עם נציגי אייר פראנס והרשויות הצרפתיות כבר בשעות הקרובות, לפני שבית המשפט יעביר אותה מחר לניהולו של כונס נכסים.
בריאיון למגזין הצרפתי Le Journal du Dimanche אמר מנכ"ל החברה, לורן מינאן, כי ניתן להפוך אותה לשירות הלואו קוסט של אייר פרנס בטיסות הארוכות. דוברת אייר פרנס סירבה להגיב לדברים.
אייר פרנס, חברת התעופה הלאומית של צרפת, היא חלק מקבוצת אייר פרנס – KLM.
חברת XL מפעילה טיסות ליעדים ארוכים כמו צפון אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון מנמל הבית שלה בפריז. היא הוקמה בשנת 1995 בשם "סטאר" והפעילה צי של 4 מטוסים רחבי גוף - שלושה מהם מדגם איירבוס 330-200 ואחד מדגם איירבוס 330-300.
בעיות דומות לאלו של XL התגלו גם בחברת התעופה הצרפתית Aigle Azur, שהכריזה על פשיטת רגל. באופן כללי, חברות אירופאיות קטנות רבות מתקשות להתמודד עם מחירי הדלק הגבוהים והתחרות העזה, שמובילה להורדות מחירים.