כבר לא שיתופי: פולקסווגן מעבירה את מנכ"ל MOIA מתפקידו
אולה הרמס, שעמד בראש חטיבת התחבורה השיתופית של קונצרן הרכב בשלוש השנים האחרונות יעזוב בקרוב את התפקיד. לפני כשנה הודיעה החברה על הקמת תשתית לרכב אוטונומי בישראל בשיתוף פעולה עם מובילאיי וצ'מפיון מוטורס
- כך תיראה המונית האוטונומית הראשונה בישראל
- מה עומד מאחורי ההצהרה של פולקסווגן ומובילאיי על תשתית לרכב אוטונומי בישראל
- החל מהשנה הבאה: תשתית לרכב אוטונומי שיתופי בישראל
הרמס נחשב לנכס אסטרטגי חשוב של פולקסווגן בכל הקשור להתקדמות פרויקטים הנוגעים באופן ספציפי במדינת ישראל. כידוע, פולקסווגן - בשיתוף עם צ'מפיון מוטורס ומובילאיי - הצהירו בעבר כי במהלך השנים הקרובות יופעל באזור תל אביב שירות רכב שיתופי אוטונומי, ולפי הערכות שירות זה עשוי להשתמש בשירותיה של MOIA. הרמס עצמו אף ביקר בישראל בוועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ולפי הערכות נפגש בשנת 2017 עם גורמי ממשל בישראל - כשנה לפני ההכרזה על הפרויקט של מובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס.
לפי הצהרתה של פולקסווגן, הרמס צפוי להישאר בחברה וליטול על עצמו "משימה בעלת אחריות גבוהה". פולקסווגן עצמה ניצבת בימים אלה בנקודה בעייתית: הדי פרשת "דיזלגייט" עדיין נשמעים ביתר שאת, זאת לאחר שהממשל האמריקאי הודיע רק בשבוע שעבר כי לא יאפשר לפולקסווגן להשתתף בחוזים ממשלתיים כל עוד לא תאפשר הצבה של משקיפים מטעם הממשל האמריקאי.
במקביל עמלה פולקסווגן על פרויקטים "נקיים" כדוגמת MOIA - אך עד כה פרויקטים אלה אינם מוכיחים את עצמם כרווחיים, מה שבסופו של יום פוגע בחברה ודורש את החלפתם של עובדים כדוגמת הרמס המועילים לחברה במהלכי הפיתוח והטמעת הטכנולוגיה, אך אינם מאפשרים יצירת מודל המצדיק את קיומם של שירותים כדוגמת שיתוף רכב. הרמס יוחלף בידי סגנו - רוברט הנריך.