לבבות ולייקים: שירות פייסבוק דייטינג הושק בארה"ב
שירות הדייטינג של הרשת החברתית נחשף באביב 2018 ופעל עד כה באופן ניסיוני ומוגבל בקנדה. ההשקה בארה"ב צפויה להציב את פייסבוק בתחרות מול קבוצת Match, בעלת טינדר ויישומי דייטינג נוספים
פייסבוק השיקה בארצות הברית את שירות פייסבוק דייטינג - פלטפורמת היכרויות שחשפה במאי 2018, והפעילה בתצורת בטא מוגבלת בקנדה.
- מתנגדי חיסונים? פייסבוק תתחיל להפנות אתכם לגורמי בריאות מוסמכים
- עד כמה מסובך יהיה להעביר את המידע האישי שלנו מפייסבוק לגורם אחר?
- דליפה בפייסבוק חשפה ברשת 419 מיליון מספרי טלפון של משתמשים
לפי דיווח של רויטרס, יוכלו משתמשים בארה"ב לסנכרן את הפרופיל שלהם עם פלטפורמת ההיכרויות, ולשלב בה גם חשבונות מאינסטגרם ולבנות רשימות של אחרים עליהם הם נדלקו - תכונה שמכנה פייסבוק Secret Crush List. על פניו, נועד הכלי לאפשר לגולשים לבחון אפשרות לעניין רומנטי מצד אנשים שנמצאים ברשימת החברים שלהם. ואולם, אין מניעה שהפיתוח יסייע גם לסטוקרים ומטרידנים.
בעקבות ההכרזה על ההתרחבות, צמחה מניית פייסבוק ב-2%; מדובר בשירות שיוכל להכניס את החברה אל תחום הדייטינג המכניס, בו מתחרות שחקניות חזקות - בראשן קבוצת Match שמחזיקה בטינדר, האפליקציה המכניסה ביותר בחנויות המובייל. מניית מאצ' ירדה ב-6% עם הודעת פייסבוק, וגם מניית החברה האם שלה, IAC נפגעה ב-3%.
פייסבוק צפויה להשיק את פייסבוק דייטינג באירופה בתחילת השנה הבאה, ולהביא את השירות ל-29 מדינות. עדיין לא ידוע האם ישראל ברשימה, ובאיזה שלב, אם בכלל, תיכלל בשירות.
פלטפורמת ההיכרויות של פייסבוק נשענת על מנוע המלצות שניזון מהמידע האישי הנרחב שמחזיקה החברה על כל משתמש. בכך, יתכן שתוכל להגיע לשיעורי התאמה טובים ומדויקים למדי. אפליקציות אחרות שנשענות על התאמה ספציפית בין גולשים, בראשן OKCupid, מתבססת על מענה של המשתמשים לשאלות שונות, חידונים ומבחני אישיות. פייסבוק, בהיותה אוקיינוס של מידע פרטי, לא זקוקה לכך. כמו שאר שירותי החברה, מוצע גם זה בחינם, וכמו שאר השירותים - גם כאן יש להניח שיתבצע איסוף של מידע אישי, שכן האינטראקציה בין הפרטנרים הפוטנציאליים תתבצע דרך מסנג'ר - יישום תקשורת מנוטר.