הרכבת: "הוועד נוקט עיצומים, ההשקה המלאה של הקו לירושלים עשויה להידחות שוב"
בהנהלה אומרים כי "יו"ר הוועד גילה אדרעי חזרה לפעול באופן כוחני ובלתי חוקי, ושברה את השקט התעשייתי". בוועד אומרים בתגובה: "אנו לא נוקטים עיצומים, ההנהלה מנסה להפיל עלינו את המחדלים שלה"
הנהלת רכבת ישראל פנתה היום (ה) לביה"ד לעבודה בבקשה שיורה לעובדים שלא לשבש את עבודות החשמול המלאות של קו ת"א ירושלים.
- הפסד לעובדי הרכבת בביהמ"ש: החלו שיבושים ברכבות המטען
- רכבת ישראל עברה מהפסד לרווח: רשמה ברבעון השני רווח נקי של 5.65 מיליון שקל
- כחודש לאחר שהושקו: הרכבת תסב עוד קרונות לעמידה
לפני כשנה, במהלך שנוי במחלוקת, הקו הושק על ידי שר התחבורה הקודם ישראל כץ רק עד נתב"ג, ומאז נרשמו בו כ-150 תקלות. בשבועות האחרונים מבצעת הרכבת השלמות עבודות זאת לאחר שבמאי האחרון הרכבת דיווחה על דחייה משמעותית בהשקה המלאה.
היום, כאמור, טוענים בחברה ש"בניגוד להוראות בית הדין לעבודה שאסר על עיצומים וצעדים ארגוניים, ולמרות המו"מ המתמשך, חוזרת יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי לפעול באופן כוחני ובלתי חוקי, שוברת את השקט התעשייתי אשר שרר בחודשים האחרונים".
במה זה בא לידי ביטוי בשטח? לטענת ההנהלה, "ביממות האחרונות יזמה אדרעי כמה צעדים ארגוניים ועיצומים בלתי חוקיים, בהם איסור נסיעות ניסוי חשמליות מדרום לנתב"ג, במקטע שחושמל לאחרונה, מניעת חלפים לטיפולי תחזוקה חיוניים של קטרים חשמליים, התחלויות מרוכזות של נהגי מטען, אשר שבעה מהם הודיעו על מחלה בתוך שעות בודדות, והפרעה לחלוקת מכשירי קשר (POC) החיוניים לשמירה על בטחון הנוסעים".
בהנהלה אומרים שצעדים אלה מבוצעים בניגוד להוראתו של בית הדין מאפריל האחרון, ולכן "עלולים להביא לדחיית מועד הפעלתו של הקו המהיר עד לתחנת ההגנה ללא החלפה בנתב"ג, ומביאים כבר היום לביטול רכבות מטען רבות ופגיעה כספית ברכבת ישראל, לצד הפרעה לניהולה התקין של כלל רשת הרכבות".
מנגד, בוועד טוענים שהוא "אינו נוקט עיצומים ואינו משבש עבודה. ההפך הוא הנכון. אנחנו מתריעים בפני ההנהלה כבר תקופה ארוכה על מחדלים חמורים . ליקויים וחוסרים שעלולים למנוע את הפעילות בהמשך הקו. זהו נסיון נוסף של הנהלת הרכבת להפיל על וועד העובדים את מחדליה החמורים"