המשרד לשירותי דת מציג: קמפיין לעידוד טבילת נשים במקווה
העלות - 700 אלף שקל; עם זאת מסיבות תקציביות לא סביר שהקמפיין ייצא לפועל בזמן הקרוב
המשרד לשרותי דת יזם קמפיין לעידוד טבילת נשים במקווה ושיפור הדימוי הציבורי של הטבילה בעלות של כ-700 אלף שקל.
- תקדים: המשרד לשירותי דת יוזם תוכנית להכרת החקלאות ותולדות ההתיישבות לצעירים חרדים
- "התפקיד שלנו הוא לחזק את הערכים היהודיים לחבר'ה צעירים שצריכים חיזוק"
- תקציב המשרד לשירותי דת הכפיל את עצמו בממשלת נתניהו
הקמפיין אמור היה להתבסס על ידועניות שיספרו על חווייתן האישית הרוחנית והמעשירה בטבילה וימליצו לטובלות להתנסות גם כן. עם זאת בשל הקיצוצים בתקציב לא סביר שהוא ייצא לפועל בתקופה הנראית לעין.
את הקמפייו יזמה מנהלת האגף פיתוח מבני דת במשרד לשירותי דת דבורה אייפרמן שהשיגה ב-2016 תקציב קואליציוני למטרה זו בהיקף של מיליון שקל. מאז הקמפיין נדחה שוב ושוב בשל חילוקי דעות בין המשרד ללשכת הפרסום הממשלתית. מאחר שמשרד האוצר קונס משרדים על העברת עודפים משנה לשנה והדבר קרה כבר שלוש פעמים, נשארו בפועל רק 700 אלף שקל.
300 אלף שקל כבר הועברו ללשכת הפרסום הממשלתית ואף הוכן תקציר לקמפיין. עם זאת הידועניות טרם נבחרו וכן לא נבחר המשרד שיפיק את הקמפיין. במשרד לשירותי דת מעריכים שאין סיכוי שכסף נוסף יועבר בטווח הנראה לעין. הסיבה היא שהשנה כבר נעשה שימוש בכסף למטרות אחרות וההערכה היא שלא רק שלא יגיעו כספים נוספים, אלא צפוי קיצוץ גדול בתקציב המשרד, כמו בשאר משרדי הממשלה.
מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "המשרד מעודד יוזמות בתחום שירותי הדת ובכללן טבילת נשים. הקמפיין הספציפי נבחן כרגע בעיניים תקציביות, כחלק מהיערכות המשרד לאתגרי התקציב הנמצאים בפתחנו".