קבלן פסולת של פרדס חנה-כרכור חשוד שהשליך אותה בשטחים הפתוחים
צוותי המשטרה הירוקה פשטו על שתי תחנות מעבר בפרדס חנה ששימשו עפ"י התיעוד כחוליה מרכזית בשינוע פסולת הבניין ליו"ש. המעורבים עוכבו לחקירה ואחרים זומנו לחקירות
המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פשטה על שתי תחנות מעבר של פסולת בפרדס חנה-כרכור ובהן מספר מעורבים בשינוע בלתי חוקי של פסולת בניין מהתחנות לכיוון שטחי יו"ש והשלכתן בשטחים הפתוחים. אחד מהחשודים הוא איל בן עזרי קבלן המועסק על ידי מועצת פרדס חנה-כרכור. המעורבים עוכבו לחקירה ואחרים זומנו לחקירות.
- המערב הפרוע של פינוי הזבל: האכיפה החלשה מחזקת את ארגוני הפשיעה
- נפתח לראשונה: אתר מסחר מקוון לעודפי בנייה
- החוק למניעת השלכת פסולת בניין בשטחים פתוחים עבר בקריאה ראשונה
עפ"י החשד, המעורבים ניצלו את העובדה שהכפר ברטעה שבאזור נחל עירון נמצא בחלקו בתחום ישראל (ברטעה מערבית), בעוד שחלקו המזרחי הוא כפר פלסטיני ביו"ש – וכי אין גבול או נקודת מעבר בין שני חלקי הכפר. הם העבירו מתחנות המעבר וכן מחריש ישירות פסולת בניין לברטעה המערבית ומשם הטמינו אותה בברטעה המזרחית, תוך שהם מייצרים מפגעים סביבתיים חמורים לתושבי האזור.
בישראל מיוצרים כ-6-4 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה. הטיפול הראוי הוא מיחזור ושימוש חוזר בחומרי הגלם המצויים בפסולת זו. אלא שחלק ניכר מפסולת הבניין מושלך בשטחים פתוחים. עלות הטיפול השנתית במפגעי פסולת הבנייה יכולה להגיע ל כ-100 מיליון שקל בשנה.
ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "המועצה פועלת בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ובהתאם להנחיותיו. לאחר גיבוש ממצאי החקירה תבחן המועצה את ההתקשרות עם קבלן פינוי האשפה ואת השלכות הממצאים על קיום תנאי ההסכם עם הרשות המקומית".