$
אינטרנט

מחקר: פייסבוק נכשלה במניעה של ביקורות מוצרים מזויפות

הרשת החברתית לא מצליחה למנוע את הפרסום של ביקורות מזויפות למרות דרישת הרגולטור הבריטי בנושא. המחקר מצא שפייסבוק נכשלה לגמרי במניעת התופעה אך בחברה דוחים את הטענה

שירות כלכליסט 11:5706.08.19
פייסבוק מואשמת שלא הצליחה למנוע מכירה של ביקורות מזויפות באתרים שבבעלותה, זאת כחודש לאחר שהרגולטור הבריטי דרש ממנה לפעול בעניין.

לפי חקירה שערכו בארגון הצרכנות הבריטי Which?, פייסבוק ממשיכה להיות מוצפת בביקורות מזויפות שמוליכות שולל את הצרכנים, זאת על אף החששות שהעלתה בעניין רשות התחרות והשווקים הבריטית (CMA).

 

לפיכך, בארגון קראו לרגולטור לנקוט בצעדים נגד ענקית המדיה החברתית. לפי ההערכות, מאות קבוצות מגייסות כתבים לביקורות מזויפות. לפי התחקיר, 3,511 פוסטים חדשים מטעם הקבוצות הללו מועלים ביום אחד, ומעל 55 אלף בחודש.

 

ביוני דרשו ב-CMA מפייסבוק ו- eBay לבצע בדיקה דחופה מכיוון שנמצאו "ראיות מטרידות" לשוק משגשג של ביקורות מזויפות המתפרסמות באתרים. הם נדרשו להסיר פסוטים ולמנוע מהקבוצות הבעייתיות לחזור לפעול. אך בעוד שב- eBay הצליחו למגר ברובה את התופעה, מספר הקבוצות שעדיין פעילות בפייסבוק מעורר חששות לגבי היעילות של הניסיונות שביצעה החברה לבלום את התופעה.

היזהרו מביקורות מזויפות בפייסבוק היזהרו מביקורות מזויפות בפייסבוק צילום: Business2Community

 

"הממצאים האחרונים שלנו מצביעים על כך שפייסבוק נכשלה באופן סיסטמטי בנקיטת פעולות, והפלטפורמה שלה מלאה בקבוצות שמטרתן לייצר אלפי ביקורות מזויפות ביום", מסרה נטלי היטצ'ינס מ- Which?. "זה מטריד ביותר שהחברה ממשיכה להשאיר את הלקוחות חשופים למוצרים באיכות נמוכה או לא בטוחה שזוכים לדחיפה מצד ביקורות מוליכות שולל ולא אמיתיות. פייסבוק חייבות לנקוט באופן מיידי בצעדים נגד הקבוצות המדווחות, אך במקביל לפעול לזיהוי וסגירת קבוצות אחרות".

 

מפייסבוק נמסר בתגובה כי אינם מאפשרים לאנשים להשתמש בפלטפורמה כדי לייצר או לעודד ביקורות מזויפות. "הסרנו 9 מתוך 10 הקבוצות שהארגון חשף בפנינו, ואנחנו חוקרים את שאר הקבוצות", מסר דובר מטעם החברה. "אנחנו ממשיכים לשפר את הכלים שלנו כדי למנוע ניצול מסוג זה, כולל השקעה בטכנולוגיה והרחבת צוותי הבטיחות והאבטחה שלנו ל-30 אלף איש".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x