בלעדי
משרד התחבורה ישתף פעולה עם ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית
השר סמוטריץ' מסיר את החרם של משרד התחבורה על ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית השונים, שכץ סירב להיפגש ולעבוד עימם. ביום חמישי התקיימה פגישה היסטורית, והשר החדש הבטיח שיתוף פעולה מעכשיו
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסיר את החרם של משרד התחבורה על ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית.
- משרד התחבורה מתכנן: מצלמות מהירות בשבילי אופניים
- משרד התחבורה בוחן פעילות מוגבלת של UBER
- הפתרון של הרכבת לעומס: קרונות עמידה
ביום חמישי האחרון נפגשו סמוטריץ' וראש הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף, עם נציגי "15 דקות", "תחבורה בדרך שלנו", "תחבורה היום ומחר", "מרחב" ואחרים. מדובר בארגונים אזרחיים שהוקמו בידי נוסעי תח"צ, במטרה להציף את הבעיות הרבות של שירותי האוטובוסים והרכבות בארץ, ולשפרם. שר התחבורה הקודם, ישראל כץ, נמנע מלהיפגש עימם, ובתקופתו התנצח משרד התחבורה עם דוחות שפרסמו הארגונים ועם טענותיהם.
הפגישה דנה במצוקות התחבורה הציבורית, שמעודדת רבים להמשיך להשתמש ברכבם הפרטי ולהגדיל את עומסי התנועה. סמוטריץ׳ אמר בפגישה כי ״צריך להתחיל לדבר במונחים של משבר תחבורה כמו משבר הדיור בעבר. עם זאת, כאמירה עקרונית, במערכת האיזונים צריך לראות שלפני שפוגעים בנהג ברכב הפרטי יש חלופות מספיק טובות בתחבורה הציבורית״.
שר התחבורה אמר כי ישמח לקבל רעיונות וגם ביקורת מהארגונים, ולערוך מפגשים קבועים עם נציגיהם.
שימרית נוטמן מארגון "15 דקות", אמרה בדיון כי ישנם המון תכניות טובות. חלקן הופעלו וחלקן במגירה וכי יש לקדם את התכניות שבמגירה. ״אנחנו רוצים לסייע למשרד התחבורה להוציא את התכניות לפועל. המשרד צריך להביא את ארגוני החברה האזרחית לשולחנות העגולים של התכניות המשרד".
יהודה אלבז מארגון "תחבורה בדרך שלנו", אמר בדיון כי ״המשך הפיתוח הכלכלי של המדינה תלוי בפיתוח התחבורה הציבורית. אין תשתית מתאימה לתחבורה ציבורית. אין מספיק מסופים וממילא אין אפשרות לחנות את האוטובוסים וככה אי אפשר להוסיף קווים ונהגים. צריך תוכנית לאומית לגיוס נהגים ולהגדיר את המקצוע כמקצוע מועדף, כדי להכניס אליו חיילים משוחררים״.