שאול מרידור: נשקיע בהסעת המונים מאסיבית
הממונה על התקציבים באוצר דיבר בוועידת תשתיות ישראל השמינית, והתייחס לפתרונות התחבורה כאחד האמצעים לפתרון הגירעון התופח; לדבריו, בשלב זה "ידינו כבולות" בעניין בשל המצב הפוליטי
- הממשלה תעביר 931 מיליון שקל למימון "הסכם השוטרים"
- שר האוצר קיים שיחת פיוס בין הממונה על התקציבים לבין מנכ"ל האוצר
- מסע הפרישה הנקמני של באב"ד קטלני לאוצר
מרידור התייחס לעול שמטיל מצב התחבורה על המשק ואת הדרכים לפתור זאת. לדבריו, "לנו אין כסף. אנו לוקחים את כספי הציבור ומחלקים לאחרים. אנו נציג תכנית לצמצום גירעון שתכלול השקעה בתחבורה ציבורית מאסיבית. פחות כבישים ויותר תחבורה ציבורית. אנו מבינים שהעול על המשק שמגיע ל-40 מיליארד שקל בשנה הוא מעיק מאוד. עלינו להתחייב כדי שהממשלה החדשה תשקיע בתחבורה ציבורית ובהסעת המונים - אלה בעיות אקוטיות, כי ממשלת ישראל עבדה בתחום התחבורה והאנרגיה. ובשניהם אנו עושים כיום צעדים הפוכים ממה שעשינו קודם: אנו נשקיע בהסעת המונים באופן מאסיבי".
לדברי מרידור, "אנו נביא ליצור אנרגיה יעיל ונשים את הלקוח במרכז. אפשר לקבל שירות יותר טוב. מטרו בישראל למשל הוא פרויקט של 150 מיליארד שקל שדורש מאיתנו יותר מלתת כסף, יש לשנות את כל הדרך שבה אנחנו מבצעים דברים. מעבר לכך בתחום האנרגיה והחשמל, המדינה עושה עבודה נפלאה בזכות משרד האנרגיה ורשות החשמל".