פרסום ראשון
תעבורה קיבלה את הזיכיון לשיווק מכוניות ניסאן בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה
הקבוצה שבשליטת משפחת לבנת תהפוך לאחת המפיצות הגדולות באירופה של מכוניות ניסאן ותקבל גישה לשוקי מזרח אירופה. שוק הרכב בשלושת המדינות גדול משמעותית מזה בישראל. תעבורה כבר מחזיקה בזיכיונות השיווק של פורד בקרואטיה וסרביה
קבוצת תעבורה הישראלית קיבלה את הזיכיון לשווק את מכוניות ניסאן בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה. בכך הופכת תעבורה לאחת המפיצות הגדולות באירופה של מכוניות ניסאן.
- הפניקס ולאומי פרטנרס ירכשו 40% מתעבורה תמורת חצי מיליארד שקל
- ממן אישרה: לן בלווטניק בדרך להיפרד מהאחזקה בתעבורה
- סוף לסכסוך: לבנת ובלווטניק מפרקים השותפות בתעבורה
יצוין, כי שלושת השווקים החדשים של החברה גדולים משמעותית במצטבר משוק הרכב הישראלי, וכך למשל בצ'כיה לבדה נמכרו אשתקד 261 אלף מכוניות חדשות - קצת פחות משוק הרכב הישראלי שבו נמכרו כ-270 אלף כלי רכב בסך הכל.
הפיכתה של החברה למפיצה של ניסאן במזרח אירופה צפוי לאפשר לניסאן גם התרחבות עתידית לשווקים נוספים, כגון שוק הרכב הפולני.
קבוצת תעבורה הנשלטת על ידי משפחת לבנת הוקמה בשנת 1955 על ידי בונדי לבנת. הקבוצה נחשבת בשוק הרכב הישראלי למי שממעטת להיחשף בתקשורת. כיום מייבאת תעבורה את משאיות דאף לישראל, אך בין היתר מחזיקה גם בזיכיונות השיווק של פורד בקרואטיה ובסרביה. בעבר ניהלה הקבוצה מגעים ליבוא של מכוניות סובארו לישראל, כמו גם של מותגים נוספים.
בארץ משווקות מכוניות רנו וניסאן על ידי קבוצת קרסו. לצד שיווק רכבי ניסאן צפויה תעבורה, באמצעות חברת גרנד אוטומוטיב (Grand Automotive), לשווק גם חלפים לרכבי ניסאן.
גרנד אוטומוטיב עצמה הוקמה ב-2002 ונמצאת בבעלות קבוצת תעבורה. היקף מכירותיה מוערך בכ-20 אלף מכוניות בשנה, באמצעות רשת המונה 75 סוכנים
כיום רק קומץ יבואני רכב ישראלים עדיין פעילים בשוק הרכב המזרח-אירופי, כגון קבוצת שלמה.