ב.מ.וו מודיעה: המנכ"ל הראלד קרוגר לא ימשיך בתפקידו
עזיבתו של קרוגר, שכהונתו היתה אמורה להסתיים בשנה הבאה, מגיעה בין היתר על רקע אזהרת רווח ראשונה בתולדות החברה. לאחרונה עזב את תפקידו גם מנכ"ל מרצדס
הראלד קרוגר, מנכ"ל ב.מ.וו, עוזב את תפקידו - כך מודיעה ב.מ.וו עקב החלטה של קרוגר שלא להאריך את כהונתו. בכך מצטרף קרוגר לשורה של בכירים ביצרניות הרכב הגרמניות, כולל המתחרה דיטר זטשה ממרצדס, שהודיעו במהלך החודשים האחרונים על עזיבה.
- ב.מ.וו מציגה: מערכות הנעה מותאמות רגולציה עבור "ערי העתיד"
- ב.מ.וו עוקצת את מרצדס בסרטון לציון פרישת המנכ״ל המיתולוגי
- ב.מ.וו מציגה: קורקינט חשמלי בפחות מ-800 יורו
ברקע לעזיבה, שינויים במבנה שוק היוקרה העולמי, פרשיות מטרידות הקשורות בניסיונות של יצרני רכבי היוקרה לרמות את הרשויות בכל הקשור בנתוני זיהום אוויר שהולכות ונערמות מאז חשיפת "דיזלגייט", ירידה ברווחיות של ב.מ.וו שאף גרמה לחברה לפרסם לראשונה בתולדותיה אזהרות רווח במהלך השנה החולפת, ובמקרה של קרוגר - מה שמתואר בתעשיית הרכב העולמית כחוסר יכולת להתוות מדיניות נכונה לשימוש ברכב חשמלי ברכב אוטונומי והשקעות בכיוונים שטרם הוכיחו את עצמן במישור העולמי.
מעבר לכך, שיטת חישוב זיהום האוויר באירופה שונתה אשתקד, עם המעבר לשיטת חישוב זיהום הרכב הקרויה WLTP. יצרני רכב רבים ובהם ב.מ.וו נקלעו למשברי ייצור עקב חוסר יכולת לעמוד בדרישה לרכבים נקיים.
.התפטרותו של קרוגר בן ה-53 - שתקופת כהונתו הרשמית מסתיימת באפריל 2020 - תיכנס לתוקף במהלך השבועות הקרובים. לפי הערכות, צפוי ראש מחלקת הייצור של ב.מ.וו, אוליבר זיפסה, להיכנס לנעליו של קרוגר. לפי הצהרתו של יושב ראש דירקטוריון ב.מ.וו, נורברט רייטהופר: "החברה מכבדת ומבינה את החלטתו של קרוגר, שהמחיש מהי נחישות לקבוצת ב.מ.וו בתפקידים השונים שמילא".