נתיב אקספרס ובורסה הטורקית זכו במכרז להפעלת הרכבל בחיפה
חוזה ההפעלה הוא לשש שנים, עם אפשרות לשתי הארכות בנות שלוש שנים כל אחת; תאריך הפתיחה הרשמי החדש: סוף 2020. אורך תוואי הרכבל המתוכנן הוא 4.4 קילומטר, ובמשרד התחבורה מבטיחים שיכיל 150 קרוניות בעלות קיבולת של עשרה נוסעים כל אחת
חברות נתיב אקספרס ובורסה הטורקית זכו במכרז הממשלתי להפעלת הרכבל בחיפה. לפי משרד התחבורה, במכרז התמודדו קבוצות נוספות, לרבות אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים. חוזה ההפעלה הוא לשש שנים, עם אפשרות לשתי הארכות בנות שלוש שנים כל אחת (סה"כ 12 שנה).
- משרד התחבורה מבטיח: הרכבלית בחיפה תעבוד כבר בשנה הבאה
- גם חיפה רוצה שדה בינלאומי: המחוזי קיבל עתירת העירייה נגד הרחבת הנמל
- 1,200 דירות ייבנו בקריית אליעזר בחיפה
מיזם הרכבל החיפאי מצטרף לפרוייקטי תחבורה אחרים ש"נמרחים" עשור ויותר, כאשר כבר בתחילת העשור "כלכליסט" דיווח על קידום ממשלתי של הפרויקט. תאריך הפתיחה הרשמי החדש הוא עד סוף שנת 2020.
אורך תוואי הרכבל הוא כ-4.4 קילומטר, עם אפשרות לעצור במספר תחנות שונות (מרכזית המפרץ, טכניון אוניברסיטת חיפה, צומת הצ'ק פוסט, דרך דורי). הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הוא כ-460 מטרים. במשרד התחבורה מבטיחים שהרכבל יכיל 150 קרוניות עם קיבולת של עשרה נוסעים בכל אחת.
הקרונות עצמם אינם מצוידים במיזוג אוויר. במשרד התחבורה טוענים שזהו הסטנדרט העולמי, אולם עד ההפעלה ינסו לגבש פתרון שייתן מענה לנוסעים בימים החמים של השנה.
צפי ההסעה עומד על 2,400 נוסעים בשעה, לכל כיוון. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. התחנות והקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות, כאשר הנסיעה תתאפשר גם באמצעות שימוש במנויים אזוריים או ברב קו.