ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"בישראל יש מספר שיא של חברות שמכניסות 100 מיליון דולר"

אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs: "היום חברות גדולות לא רוצות לקנות רק טכנולוגיה כמו שהיה בעבר אלא רוצים עסקים שנעשים דרך הטכנולוגיה הזו"

מאיר אורבך 12:0518.06.19

המשבר בסין הוא אחד המכשולים הגדולים בפני ההייטק הישראלי וגם אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו יודע את זה. "צריך להסתכל על ישראל במלחמת הסחר אנחנו סירה קטנה בין שני אוקיינוסים, אבל יכולים להיות מחוץ למלחמה וזו חייבת להיות הגישה שלנו. בסוף היום השוק האסייתי וסין בפרט לא ניתן להתעלם מהם. בסוף היום יש לשתי המעצמות מה להפסיד והם יסתדרו בסוף. אני מקווה שאנחנו נהיה מחוץ למאבק שבסופו של דבר יגיע למיצוי". מנקובסקי השתתף במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs.

 

 

 

לדעתו של מנקובסקי אנחנו נמצאים בתקופת שינוי משמעותית של השוק הישראלי. "הטרנד של יצירת חברות ענק הגיע לישראל באיחור של כמה שנים אבל, אנחנו רואים מומנטום חזק של חברות גדולות מאוד שנוצרות. בישראל יש כיום הרבה חברות עם שווי גבוה אבל יש בישראל היום מספר שיא של חברות עם 100 מיליון דולר הכנסות. בפיטנגו יש לנו 7 כאלה. זה מצב נדיר" .

 

עומר כביר בשיחה עם אהרון מנקובסקי מפיטנגו עומר כביר בשיחה עם אהרון מנקובסקי מפיטנגו צילום: עמית שעל

 

 

כאשר חברות גדולות הן פעמים רבות נתקלות בקשיי גדילה. מנקובסקי חושב שלחברות יש קשיי גידול במעבר ל-100 מיליון דולר. "כשאתה מתחיל לגדול להכנסות עצומות אתה נתקל בכמה אתגרים. משולש הברמודה של חברות הוא הגידול מ-50 ל-100. אבל גם הגידול של מספר העובדים הוא אתגר מ-50 עובדים שאתה מכיר למספר עצום של עובדים. יש מספר רב של מנהלים ישראלים ששמים זמן רב על יצירת תרבות ארגונית אחידה, לכל עובד שמצטרף לארגון זה יכול להרוס את הגידול והצמיחה. הרבה אנשים מסתכלים על ארגונים וייעוץ ארגוני כפתרון לבעיה וזה לא נכון אתה צריך להיעזר בכל מי שאפשר כדי לבנות תרבות ארגונית".

 

"חברות שמצליחות צריכות טכנולוגיה טובה אבל זה לא הכל. היום חברות גדולות לא רוצות לקנות רק טכנולוגיה כמו שהיה בעבר אלא רוצים עסקים שנעשים דרך הטכנולוגיה הזו. אם אפשר להביא לא רק אנשי טכנולוגיה מצויינים אלא גם מנהלי עסקים טובים. אתה צריך להביא אנשים שהביאו חברות למעלה ואנשים שהצליחו להביא חברות לשווק ולהצליח", אומר מנקובסקי בהתייחסו לחשיבות הרבה שנתנו בישראל בעבר לטכנולוגיה.

 

"כיום אם תסתכל על חברות ישראליות רובן חושבות ארצות הברית וזה לא מה שצריך להיות. אנחנו 10 שעות מהונג קונג ו-10 שעות מניו יורק ויש הזדמנויות נפלאות גם באירופה ואסיה. אם אתה חברה בוגרת אתה יכול ללכת לאסיה ולא משנה היכן שם. אם אתה מצליח בארה"ב אתה חייב לחשוב על אסיה ואם יש לך מוצר שיכול להתאים לשווקים אלה עדיף ללכת לשם"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x