כנס המשקיעים 2019
מנהל מייסד קומרה קפיטל: "הבסיס לפנייה לשווקים השתנה באופן דרמטי"
משקיע ההון סיכון ארז שחר, אמר את הדברים במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs. "החברות הישראליות הצומחות - וויקס, פייבר ופלייטיקה - פונות לשוק הצרכני. הן צמחו בגלל שהבסיס לפנייה לשווקים השתנה באופן דרמטי"
"הדאטה זה המשאב שצריך כדי להגיע לצרכנים. המרה דיגיטלית, ניתוח ביג דאטה, זיהוי אותות מתוך הרעש - כל אלו דברים שמאפיינים הצלחות ישראליות": כך אמר הבוקר (ג') משקיע ההון סיכון ארז שחר, מנהל שותף בקומרה קפיטל, במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs.
- "פרויקט כושל בלונדון": 72 משקיעים תובעים את קרן הגשמה ב-20 מיליון שקל
- היום בכנס CTech: מה מחפשים משקיעים אצל יזמי ההייטק
- אנדריסן הורוביץ, מיקרוסופט ודב מורן משקיעים 25 מיליון דולר ב-RapidAPI
"הבסיס לפנייה לשווקים השתנה דרמטית. לפני 20 שנה היית צריך לבנות חנויות ומחסנים ולהשקיע במיתוג ופרסום כדי להיכנס לשוק חדש", הסביר שחר, שסיפר גם כי "ב-2012 ו-2013 ניסינו לגייס את הכסף לקרן הראשונה שלנו, ואף אחד לא חשב שחברות ישראליות יכולות להגיע לגודל של ממש. היום, 5 מיליארד דולר בשנה מושקעים בחברות ישראליות בשלב הצמיחה".
שחר ציין גם כי "בכל העולם יש כסף זמין להשקעה בחברות בשלב הצמיחה. אבל, יש כמה נקודות יחודיות ישראליות: כל החברות הישראליות הצומחות שאני מראה כאן, כמו וויקס, פייבר ופלייטיקה פונות לשוק הצרכני; החברות האלה לא צמחו בגלל הכסף שהושקע בהן, אלא בגלל שהבסיס לפנייה לשווקים השתנה דרמטית".
שחר הסביר כי "מכירות והמרה מקוונת הם רק היבט אחד; קושי נוסף בלהיות רחוק מהשוק שאליו אתה פונה הוא להבין את צרכי הצרכנים. אנחנו רואים שינוי באופן שבו חברות מבינות מה הלקוחות צריכים. פעם ניסו לדבר עם הצרכנים באמצעות סקרים; היום מנסים להבין אותם לפי איך שהם מתנהגים. מנתחים קליקים, צפיות ועוד. דוגמה טובה לזה הן שתי החברות הישראליות, טאבולה ואאוטבריין, שמציעות לצרכנים תוכן לפי מה שהם אוהבים לקרוא ברשת". המגמות הללו, לדברי שחר, קיימות גם בעולם העסקי.
"גם חברות B2B פונות ישירות לצרכנים, כמו סיילספורס למשל. אלו חברות שהמוצרים שלהן מיועדים למגזר העסקי, אבל הן מנתחות את ההתנהגות של העסקים באמצעות דאטה".