סוף לפנצ'רים: מישלן ו-GM ישווקו צמיגים ללא אוויר עד 2024
הצמיג החדש מורכב מגומי ופיברגלס שמעניק לו עמידות מרובה. זו גרסה מתקדמת של צמיג "טוויל" שמישלן חשפה לפני 15 שנה
- מיזוג ענק בתחום יבוא הצמיגים לרכב: 3 חברות יחזיקו 40% מהשוק
- מפעל הצמיגים אליאנס חובר למערכת אספקת הגז הטבעי
- צמיג העתיד: ללא פנצ'רים וללא חישוק
לאחר שנים של מחקרים, במישלן הכריזו השבוע כי הם מוכנים להעלות את הצמיג החדש והייחודי בעל המערכת "החסינה מפני תקר" לכביש, שנקרא בקיצור UPTIS. הם חברו לג'נרל מוטורס האמריקאית כדי לערוך את הבדיקות במכוניות החשמליות מדגם שברולט בולט. אם הבדיקות ילכו כשורה, נוכל לחזות בצמיגים חסרי אוויר כבר ב-2024.
הצמיג החדש מורכב מגומי ומחומר מסוג פיברגלס שמעניק לו עמידות מרובה. מדובר למעשה בגרסה מתקדמת יותר של צמיג חסר אוויר שמישלן חשפה כבר לפני 15 שנים בשם טוויל (the Tweel). אולם הגרסה המוקדמת הייתה רועשת ופחות נוחה. נראה שהם הצליחו להתגבר על הבעיות הללו.
אין סכנה לפנצ'ר מעצבן
צמיגים חסרי אוויר טומנים בחובם מספר יתרונות לעומת העיצוב המסורתי. כך למשל, אין סכנה לפנצ'ר מעצבן או פיצוץ מסוכן של הגלגל. פירוש הדבר גם ירידה בכמות הפסולת. לפי מישלן, הצמיג החדש יעזור לחסוך 2 מיליון טונות פסולת בשנה, שכן פחות צמיגים יזרקו לפח לפני שיסיימו את מחזור החיים שלהם.
הצמיג החדש מאפשר גם הפחתה בשימוש בחומרים גולמיים, באנרגיה ובייצור, ובהתאם גם בפליטות גזי החממה הקשורים לייצור גלגלים חלופיים, שכבר לא יהיה בהם צורך. בכך שמכוניות לא יצטרכו לכלול יותר גלגל רזרבי, הן יהפכו להיות קלות ויעילות יותר.
הצמיגים חסרי האוויר יסייעו לחברות שמנהלות צי של מכוניות לנהל את הפעילות בצורה יעילה יותר, הרי הן לא יצטרכו לבזבז זמן על צמיגים הרוסים או להשקיע בתחזוקת הצמיגים, שגרה שכוללת בדיקות לנזק ומדידות לחץ.
בדיקת הצמיג בשטח במכוניות שברולט בולט תאפשר למהנדסים לבדוק באיזו מידה מצליח הצמיג להתמודד עם מגוון של משטחים שונים ותנאי מזג האוויר.