פרסום ראשון
חמש חברות ניגשו לחפירת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, כולן סיניות
הקו הירוק הוא הקו השני שמתוכנן לפעול במרכז המדינה כבר באמצע העשור הבא, והוא יחבר בין חולון להרצליה עם שלוחה לקריית עתידים. חלק מהחברות כבר פעלו או פועלות בישראל במיזמי תחנות כוח או כריית מנהרות הכרמל
- רק 2-4 קבוצות ייגשו למכרז להקמת קו רכבת חדש בירושלים
- עיריית ת"א פרסמה קול קורא לסיוע כספי לעסקים בתוואי הרכבת הקלה
- החלו עבודות התשתית על ה"קו הסגול" בגוש דן
עבודות המינהור עצמן יתקיימו בין רחוב לוינסקי לרחוב נורדאו והם יחלו בשנת 2020. עלות הקמת הקו הירוק נאמדת בכ-20 מיליארד שקל, כסף שכבר "נצבע" ושוריין לפרויקט בחוק ההסדרים של שנת 2015-2016. כזכור, נתע העדיפה להעמיד תנאי סף שכוללים ניסיון בחפירה בסביבה רווית מים, פעולה שהוציאה למעשה את החברות הישראליות מהמשחק. ההחלטה של נתע, שזכתה לגיבוי ממשלתי, מצאה גורמים ממורמרים בענף התחבורה ועד לרמה של ניסיונות לקעקע את המכרזים או את מי שמפרסם אותם, בינתיים ללא הצלחה.
בתוך כך, השבוע ייסגר לתנועה מקטע שד' ירושלים ביפו, זאת לקראת תחילת העבודות במקטע העילי של הקו הנוכחי, הוא הקו האדום שיחבר בין פ"ת, ת"א ובת ים. בעיריית תל אביב מבשרים ש"עם תחילת עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים, תפעיל עיריית תל אביב-יפו במימון נתע את "יפואית", שירות הסעות (שאטל) חינמי", שיפעל מיום שישי הקרוב., שיסע במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים חינם אין כסף. לטענת העירייה השאטל יפעל מדי עשר דקות, בימים ראשון- חמישי, בשעות 22:00-06:30, ביום שישי, בשעות 16:00-06:30 ובמוצאי שבת עד השעה 22:00.
מסלול השאטל שנקבע הוא רחובות וולפסון, הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. "התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד.
השאטל יופעל באמצעות חמישה מיניבוסים חדשים עם 19 מקומות ישיבה לנוסעים. מסלול השאטל ישולב במערך המידע של אפליקציית Moovit שתטמיע את מסלולי השאטלים באפליקציה ותספק את זמני הגעתם", מסכמים שם.