בואינג מודה: "היתה בעיה בתוכנה של ה־737 מקס"
יצרנית המטוסים שדרגה את התוכנה של הסימולטורים, אך נדרשת עדיין לאישור הרגולטור לפני שהדגם יוכל לשוב לפעילות מלאה
ענקית התעופה בואינג הודיעה בסוף השבוע כי השלימה סדרה של שדרוגים בסימולטורים של מטוסי 737 מקס. זאת, בעקבות שתי תאונות קטלניות של דגם זה בחברות התעופה אתיופיאן איירליינס וליון אייר, שהביאו למותם של 346 נוסעים ואנשי צוות. על כך דיווח ה"ג'פאן טיימס".
- דיווח: בואינג הגבילה את טייסי הניסוי שלה בפיתוח מערכות השליטה בבואינג 737 מקס
- "הרגולטורים ידעו כי השיטה לייצוב מטוס הבואינג 737 מקס היא בעייתית"
- מכה לבואינג: אינדונזיה מבטלת הזמנה בשווי 6 מיליארד דולר
זו הפעם הראשונה שבואינג מודה בקיומן של בעיות בתוכנה הקשורה ל־737 מקס. עד כה התאמנו טייסי בואינג 737 מקס בסימולטורים המתאימים לדגם NG 737, גרסה קודמת של המקס.
לפי דיווח של חברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס, בואינג טענה להבדלים קלים בלבד בין הדגמים. עוד אמרה בואינג, כי באמצעות אימונים מקוונים פשוטים יוכלו הטייסים לחפות על כך. לטענתה, רשות התעופה הפדרלית (FAA) ומקבילותיה האירופית והקנדית אישרו בשעתן את ההמלצות.
"ערכנו תיקונים בתוכנת סימולטור 737 מקס וסיפקנו מידע נוסף למפעיליהם כדי להבטיח שחוויית הסימולטור תואמת מצבי טיסה שונים", מסרה עתה בואינג. עם זאת, החברה לא דיווחה מתי הבינה לראשונה כי קיימים ליקויים בסימולטור. "בואינג פועלת בצמוד עם יצרני הסימולטורים ועם הרגולטורים על השיפורים כדי להבטיח הכשרה תקינה ללקוחות".
סאות'ווסט איירליינס, מהלקוחות הגדולות של 737 מקס, עם 34 מטוסים מהדגם בצי, אמרה לסוכנות אי.אף.פי כי היא צפויה לקבל את הסימולטור המשודרג הראשון "בהמשך השנה". אמריקן איירליינס, שבצי שלה 24 מטוסים מהדגם, מסרה כי הסימולטור יחל לפעול בדצמבר.
בעקבות התרסקות מטוס בואינג 737 מקס של חברת אתיופיאן איירליינס לפני כחודשיים, חברות תעופה קרקעו את הדגם עד לבירור הליקויים ותיקונם.
בשבוע שעבר הודיעה בואינג כי השלימה גם עדכונים בתוכנה של המטוס. עם זאת, הרגולטורים יצטרכו לאשר את השיפורים בטרם יוכלו המטוסים לחזור לשירות מלא. על פי הערכות חברות תעופה בארה"ב, הטיסות בבואינג 737 מקס יתחדשו באוגוסט.
ברקע מהלכי בואינג תתקיים ביום חמישי בטקסס ועידה בינלאומית של רגולטורים בתחום התעופה, כאשר במוקד הדיונים צפויה לעמוד סוגיית הכשרת הטייסים באמצעות סימולטורים.