נחתם הסכם הכביש החשמלי של אלקטריאון עם ממשלת שבדיה
החברה הודיעה לפני חודש על זכייתה במכרז; העלות הכוללת של הפרויקט מוערכת ב-45 מיליון שקל - ממשלת שבדיה תממן 35 מיליון שקל מסכום ההשקעה
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
כחודש לאחר הדיווח של אלקטריאון (ElectReon Wireles) על זכייתה של החברה הבת אלקטרואד (בבעלות מלאה) במכרז להקמת כביש חשמלי חכם בשבדיה, מודיעה היום (א') אלקטריאון על חתימת ההסכם מול הממשלה השבדית.
- אלקטריון תקים כביש חשמלי בשבדיה - יאפשר טעינה אלחוטית
- בקרוב בת"א: כביש חשמלי עם טעינה אלחוטית
- אלקטריאון מדווחת: ניסוי מוצלח בטעינה אלחוטית בישראל
אלקטריאון הודיעה ב-14 במאי על זכייתה במכרז של מינהל התחבורה השבדי להקמת כביש באורך 1.6 ק"מ, כחלק ממסלול של 4.1 ק"מ המקשר את שדה התעופה על האי גוטלנד בים הבלטי עם העיר ויסבי (Visby). היום מעדכנת החברה הבורסאית כאמור על חתימת ההסכם - העלות הכוללת המוערכת של הפרויקט הינה כ-45 מיליון שקל, כאשר ממשלת שוודיה צפויה לממן כ-35 מיליון שקל (את היתרה ישלם קונסורציום החברות המנהלות את הפרויקט אותו מובילה אלקטריאון).
אלקטרואד תשלב את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית שפיתחה בכביש, שיטעין משאית ואוטובוס חשמליים תוך כדי נסיעתם. אלקטריאון גברה במכרז על קונצרן הענק אלסטום (Alstom), שמוכר לישראלים כיצרן הקרונות האדומים של רכבת ישראל. הקונצרן הגיע התמודד יחד עם יצרנית הרכב השבדית וולוו, אך הודח מהשלב הסופי בידי אלקטריאון.
אלקטריאון מפתחת תשתית סלילים ייחודית, שמעבירה אנרגיה בצורה אלחוטית לצורך הנעה וטעינה של רכב חשמלי תוך כדי נסיעתו, ובכך מצמצמת את גודל מקור האנרגיה הנדרש בו. הפיתוח שלה אמור גם להפחית באופן ניכר את משקל הבטרייה ולהגדיל את טווח הנסיעה לטווח שבו מוטמעת הטכנולוגיה. בשלבים הראשונים מיועדת הטכנולוגיה לאוטובוסים ומשאיות.
אלקטריאון נוצקה לתוך השלד הבורסאי ביומדיקס ב־6 במרץ 2018 - מניית החברה נסקה ב-429% מתחילת 2019 וב-872% ב-12 החודשים האחרונים. בעלי המניות הגדולים הם שני מייסדי החברה, המנכ"ל אורן עזר, המכהן גם כיו"ר, וסמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי חנן רומבק (18.04% כל אחד מהם), חברת הון הטבע (16%) שמייצגת את המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, וחברת התחבורה הציבורית דן (13.48%), שלה פיילוט מתוכנן עם אלקטריאון בתל אביב.
בדיווח מהיום מציינת החברה כי מינתה כמנהל הפרויקט (וכן כמנהל הפעילות שלה בשבדיה ובמדינות הנורדיות באופן כללי) את ד"ר הוקן סנדלין, אותו היא מגדירה כאחד ממבכירי החוקרים בעולם בתחום הכבישים החשמליים. "ד"ר סנדלין היה עד לאחרונה חוקר בכיר ב-RISE, המכון הלאומי למחקר של שוודיה, לפני כן ד"ר סנדלין היה אחראי על פרויקט להתקנת מערכת לטעינה אלחוטית של בומברדייה על גבי אוטובוס חשמלי של חברת סקניה", נאמר בדיווח.