בואינג: סיימנו את פיתוח ועדכון התוכנה של ה-737 מקס
הדגם קורקע לאחר שתי התרסקויות קטלניות בשנה האחרונה שגבו את חייהם של 346 בני אדם. החברה מסרה כי כעת, עם התוכנה המעודכנת, הוא יהיה אחד המטוסים הבטוחים אי פעם. חידוש הטיסות טעון את אישורה של רשות התעופה הפדרלית בארה"ב
יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג הודיעה היום (ה') כי השלימה את פיתוח ועדכון התוכנה של מטוס ה-737 מקס, לאחר שבחנה אותה במשך יותר מ-360 שעות ב-207 טיסות. בואינג עובדת על ניסוח הודעה רשמית לרשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA), כולל בקשות להסבר כיצד טייסים "צריכים לתקשר עם מערכות המטוס בתרחישי טיסה שונים", מסרה החברה בהצהרתה.
- פלורידה: מטוס בואינג 737 החליק בנחיתה לתוך נהר
- דיווח: בואינג הגבילה את טייסי הניסוי שלה בפיתוח מערכות השליטה בבואינג 737 מקס
- לאחר התרסקויות ה-737 MAX: רווחי בואינג ירדו ב-21%
ברגע שיאושרו בקשות החברה, תעבוד בואינג עם ה-FAA על מנת לקבוע לוח זמנים לטיסת אישור ומסמכים שיאשרו לה לחדש שימוש מסחרי בדגם, מסרה החברה. "אנחנו מחויבים לספק ל-FAA ולרגולטורים הגלובליים את כל המידע שהם צריכים, ולעשות זאת כמו שצריך. אנחנו מבצעים הליך שקוף ויציב ובטוחים שה-737 מקס עם התוכנה המעודכנת יהיה אחד המטוסים הבטוחים שיטוסו אי פעם", נמסר בהצהרה.
בואינג גם פיתחה "חומרי הדרכה וחינוך משופרים שנבדקים כעת על ידי ה-FAA, רגולטורים גלובליים ולקוחות בענף התעופה, כדי לתמוך בחזרה לשירות לטווח הארוך", נמסר בהצהרה.
מטוסי ה-737 מקס קורקעו ברחבי העולם לאחר שתי תאונות אוויריות קטלניות שהתרחשו בפער של פחות מחמישה חודשים אחת מהשנייה, שלפי דיווחים קודמים היו קשורות לפגמים בתוכנה. החברה עבדה מאז על עדכון ושיפור התוכנה על מנת להשיב את המטוסים לאוויר.
ההחלטה לקרקע את מטוסי הדגם התקבלה אחרי התרסקות שנייה תוך חודשים ספורים. בתחילת מרץ התרסק מטוס בואינג MAX 737-8 של "אתיופיאן איירליינס" מאדיס אבבה לניירובי. כל 157 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס מאדיס אבבה לניירובי נספו – כולל שני ישראלים.
באוקטובר 2018 התרסק מטוס בואינג MAX 737-8 בים ג'אווה באינדונזיה. 189 בני אדם נספו באותה התרסקות. החשש הגדול הוא ששתי התאונות, שהיו דקות ספורות אחרי ההמראה, קשורות לתקלה כלשהי בדגם החדש של בואינג.