הסטארט אפ שעושה ארביטראז' לחדרים במלונות
חברת Arbitrip, שגייסה הון מטדי שגיא, פיתחה טכנולוגיה שמסוגלת לבצע ביטולים והזמנה מחדש של חדרי מלונות, כדי להוזיל עלויות בשיעור של עשרות אחוזים. הפלטפורמה נועדה לסקטור העסקי, כדי לצמצם הוצאה על נסיעות עבודה ולתת יותר גמישות לעובדים ולמנהלים שלהם
תחום טכנולוגיות הנסיעות והתיירות (Traveltech) בישראל כולל לא מעט סטארט-אפים יצירתיים, כשרבים מהם נכנסו אליו מתחומים אחרים, כדי לקסום לתיירים ושירותי תיירות. חברת ארביטריפ (Arbitrip), שבין היתר גייסה הון מטדי שגיא, תופסת את חדרי המלון כטובין - ואחד הכלים שפיתחה להוזלת עלויות לינה ברחבי העולם הוא משחק בהפרשי מחירי של חדרים.
- דאטה יש מאין: החברה שעוזרת לאלף תוכנות חכמות
- בית פתוח ב-VR: מסיירים בנכס בניו יורק מהמחשב שבמשרד בת"א
- מודל לחיקוי: הדמייה תלת ממדית בהינף אגודל
"תופעה מוכרת היא שכאשר מזמינים חדר במלון המחיר שלו יכול לרדת ככל שמתקרב מועד הנסיעה והאכלוס בעקבות שינויים בהיצע ובביקוש של החדרים באותו אזור וגורמים רבים נוספים", סיפר בני יונוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל החברה, בחלל המשותף של LABS עזריאלי ובמשרדי החברה במגדל המאה. "המחירים תנודתיים ממש בדומה למחירי מניות בבורסה, אז אנחנו החלטנו למנף את התופעה הזו לטובת המשתמשים שלנו".
לדבריו, אם משתמש הזמין חדר לתאריך מסוים ובשבוע שלפני חלה ירידה במחיר הלינה של אותו חדר באותו תאריך, והחדר הוא 'חדר ללא דמי ביטול', תוכל המערכת לבצע ביטול ולהזמין עבורו את החדר מחדש, במחיר נמוך יותר. לטענתו, לעיתים עומד ההפרש על מאות שקלים.
החברה פועלת במודל B2B בלבד ומציעה לשימוש את המערכת שפיתחה לתאגידים וחברות שמלינות דרך קבע את העובדים שלהם במלונות מסביב לעולם בנסיעות עסקים. המודל הכלכלי של ארביטריפ לא נשען על תשלום עבור השימוש במערכת, אלא על עמלות ממלונות וספקים שאיתם הם עובדים, מה שהופך את החברה למעין סוכנות נסיעות.
"פרט לפרמטר של הפרשי המחירים אנחנו עושים שימוש במערכת לומדת", הוסיף סמנכ"ל הטכנולוגיה והמייסד המשותף אוראל יוסף. "המערכת יודעת להציע לעובדי החברה חדרים שמותאמים לפי פרמטרים מוכרים מרוב אתרי התיירות - דירוג כוכבים, קרבה למרכז כנסים וכדומה. היא גם לוקחת בחשבון דירוג פנימי של קולגות שביקרו באותו מלון בעבר והמלצות שלהם".
כלי שימושי שמציעה ארביטריפ לסופרוויזרים בחברות שרוצים לפקח על נסיעות העובדים שלהם הוא מערכת ניהול שמציגה ניתוח מפורט וכמותי של נסיעות החברה: "במערכת שלנו יש אפשרות להקצות לכל עובד או דרג רף מחיר, ככה אתה נותן לעובד את החופש לבחור מלון לפי טעמו אבל גם להגביל אותו ולשלוט בתקציב של כל נסיעת עבודה", הסביר יונוביץ'. "ב-87% מהמקרים, העובדים בוחרים את ההצעה הראשונה שהמערכת מעלה ברשימת המלונות בחיפוש".
לפי טענת המייסדים המערכת מצליחה לחסוך היום בין 21%-23% בהוצאות על לינה בבתי מלון לתאגידים. מחזור המכירות של החברה נאמד על מיליוני דולרים בחודש של חדרים שמוזמנים דרך המערכת שלה. עד כה גייסה חמישה מיליון דולר, והיא נערכת לסבב נוסף, במטרה להתקדם ולהפוך ל-Booking.com של הסקטור התאגידי.