$
הייטק והון סיכון

בית פתוח ב-VR: מסיירים בנכס בניו יורק מהמחשב שבמשרד בת"א

ביקרנו בחברת טכנולוגיות הנדל"ן doublX, שמנסה להפוך סיורים וירטואליים בנכסים לסטנדרט בינלאומי. החברה משתמשת במצלמת 360 מעלות מתקדמת ובפלטפורמת ווב גמישה כדי לתת למתווכים כלים חדשים

מאור שלום סויסה 12:2224.02.19

 


 

 

חברת doublX מנסה להטמיע רעיון מעניין: לפני שמגיעים לרכוש נכס נדל"ני, פרטי או מסחרי, צריכים לקבל תמונה מפורטת שלו, באופן מילולי. האם עד לפני מספר שנים לא רב השימוש ב-VR נועד בעיקר לגיימינג, הרי שעתה קיימים פתרונות עסקיים שנשענים על הטכנולוגיה: מהדמיות עבור כירורגים לקראת ניתוחים מורכבים ועד עיצוב תעשייתי והנדסה.

 

 

 doublX מנסה להביא את הפיתוח גם לזירת הנדל"ן, כשהפיתוח שלה מבוסס על מצלמת 360 של חברת Vuze XR, חברה אחות של doublX ופתרון תוכנה שהוא למעשה פלטפורמת WEB שבה מייצרים את הסיור הוירטואלי. החברה, שמגדירה עצמה כחברת טכנולוגיות נכסים (Property tech), הוקמה ב-2017 בידי טל לנדמן (33) וגל רותם (43).

 

 

המערכת של החברה המערכת של החברה צילום מסך

 

 

"אנחנו מייצרים פתרון עשה זאת בעצמך לסיורים וירטאליים לנכסי נדל"ן, כאשר כל פעולת הסטיצ'ינג, התפירה של התמונות מתוך המצלמה ויצירת תמונה היקפית אחת, נעשית כבר בתוך המצלמה", סיפרה לנדמן. "משם התמונה עוברת לפלטפורמה שלנו דרך אפליקציה ייעודית, ואז ניתן לצרף עוד מספר תמונות היקפיות של הנכס ממספר חדרים וחללים שונים, לקטלג אותם לפי נניח - מטבח, סלון, חדר ילדים ועוד. בסוף מתקבל הסיור כלינק שניתן לשלוח דרך הרשתות חברתיות או להטמיע באתרי מכירה שונים".

 

פגשנו אותה במשרדים של הסטארט-אפ בחללים המשותפים של LABS במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, לקחנו את המצלמה ויצרנו סיור וירטואלי בין החללים המשותפים. על פניו הפתרון נראה ומרגיש כמו עוד מצלמת 360 שנמכרת בכל אתר אלקטרוניקה, אבל לטענת לנדמן למערכת שלהם יש להם מספר יתרונות אקוטיים: "המצלמה שלנו, מבחינת עלות-תועלת, היא הטובה ביותר היום, במחיר זול יחסית למתחרות, עם איכות גבוהה של 5.7K ויכולת HDR שיכולה גם להראות את פנים הנכס וגם את הנוף שנראה מהחלונות".

 

 

 

טל לנדמן ומצלמת החברה טל לנדמן ומצלמת החברה צילום: טל אזולאי

 

 

"בנוסף, החיבור של המצלמה עם הפלטפורמה ליצירת הסיור הוירטואלי שפיתחנו הוא העיקר, אתה יכול לייצר 'הוט ספוטס' מכל רחבי הבית ולקפוץ ביניהם בצורה נוחה, למתג את הסיור עם הלוגו והפרטים שלך כמתווך נדל"ן ולהפיץ אותו בווצאפ ופייסבוק. המערכת גם עוזרת לסוכני נדל"ן ומתווכים לשלוט בכמות הנכסים שלהם ולראות אותם בפריסה וקיטלוג יעיל במערכת שלנו" סיפרה.

 

 

 

השוק אליו פונה החברה הוא מתווכי ומשווקי נדל"ן בלבד. משום שבארה"ב רוב העסקאות נעשות דרך מתווכים, החברה פעילה בעיקר בניו יורק. doublX גייסה 2.45 מיליון דולר מבני לנדא, ומתרכזת כעת בהרחבת מערך האופרציה והמכירות להאצה מהירה שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x