$
רכב

בלעדי לכלכליסט

המדינה תשלב את הקורקינטים להשכרה במערך התחבורה הציבורית

משרד התחבורה בוחן את שילוב מפעילת הקורקינטים LEO בכרטיס הרב קו החל מהקיץ הקרוב; חברת "דן" בודקת את האפשרות להשיק כבר בחודש יוני כרטיס נסיעה משולב לאוטובוסים, לקורקינטים ולאופניים להשכרה

תומר הדר ואודי עציון 07:0008.05.19

המדינה מעניקה הכרה לקורקינטים החשמליים כחלק ממערך התחבורה הציבורית הארצי, וכאמצעי משלים לאוטובוסים ולרכבות.

 

ל"כלכליסט" נודע כי משרד התחבורה נערך להרחבת השימושים בכרטיס ה"רב קו" גם לקורקינטים חשמליים, וכי במהלך החודשים האחרונים בחן המשרד את הרחבת השימוש ברב קו מול מספר גופים העוסקים בהשכרות קורקינטים לפי דקות. החברה שנבחרה היא LEO, שבבעלות האחים כפיר ודרור בן שושן, טוני לוי ואייל ברקוביץ.

 

כפיר בן שושן וקורקינטים של LEO כפיר בן שושן וקורקינטים של LEO צילום: תומר הדר

 

בנוסף בוחנת חברת דן את האפשרות להשיק לראשונה, כבר בחודש יוני הקרוב, כרטיס נסיעה משולב באוטובוסים, בקורקינטים חשמליים ובאופניים להשכרה, במחיר זול מזה המצטבר בתשלום נפרד עבור נסיעה באוטובוס ועבור השכרת כלי התחבורה האישיים.

 

השימוש בכרטיסי הרב קו הונהג לראשונה בשנת 2008, והם משמשים כיום לנסיעה במגוון של אמצעי תחבורה ציבורית בישראל. בין היתר ניתן להשתמש ברב קו ברכבת ישראל, בקווי האוטובוס ואפילו בכרמלית. עם זאת, השימוש ברב קו לא התרחב עד כה אל מעבר לגבולות אמצעי התחבורה הפועלים במסלול הקבוע. כלומר, לא ניתן לעלות עם הרב קו לאמצעי תחבורה שהמשתמש קובע את מסלולו.

 

לדברי גורם במשרד התחבורה, "מדובר בהמשך טבעי לחלוטין של השימוש ברב קו, שלוקח את המשתמש אל מקומות שהתחבורה הציבורית הקבועה לא יכולה, ובחלק הגיוני של מהפכת התחבורה שמתרחשת בימים אלה בישראל ובעולם. הישראלי יכול לעלות בבית על האוטובוס ולרדת ממנו ברכבת, אך הוא עדיין נשאר עם שני קילומטרים שעליו ללכת בחום מתחנת הרכבת למחוז חפצו.

 

"הקורקינט החשמלי יספק לנו את המענה לצורך הזה, בלי לייצר זיהום אוויר. קורקינטים חשמליים פרוסים ברחבי הערים הגדולות, יש להם כבר את אמצעי הסליקה המתאימים ואין כל סיבה שהמשתמשים יצטרכו להתמודד עם מערכת שימוש וסליקה שונה מזו של האוטובוס שעליו עלו עשרים דקות מוקדם יותר".

 

בשלב זה נבחנת האפשרות להתחיל בפיילוט לשילוב LEO בחודש יוני בגוש דן, בין פתח תקווה לחולון, לקראת הרחבת הפריסה בספטמבר, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית; נבחנת גם האפשרות לשלב טעינה לחשבון ה-LEO בשלל אפשרויות הטעינה של כרטיסי הרב קו, וכן אפשרות לתשלום על השימוש בקורקינטים החשמליים באמצעות הכרטיס. בהמשך עשויה להשתלב בפרויקט גם אפליקציית HOP ON, המאפשרת כבר תשלום בעלייה לאוטובוס בחברת דן ללא שימוש בכרטיס רב קו.

 

מחברת דן נמסר: "דן קשובה לבקשות לקוחותיה, ובמסגרת זו תציע להם שירותי תחבורה נוספים. בנוסף להפעלת שירותי תחבורה המונית, מפעילה דן שירותי נסיעה שיתופית (באבל) ותשתף פעולה עם מפעילי קורקינטים חשמליים ואופניים. דן תציע כרטיסים משותפים לתחבורה המונית, שיתופית וידנית (סקוטרים ואופניים) אשר יעניקו לנוסעים את המחיר הטוב ביותר ואת הנוחות המקסימלית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x