$
פרסום ושיווק

מתרחבת במזון: ויליפוד במו"מ לשותפות בביכורי שדה צפון

האחים ויליגר מציעים לרכוש 51% מהבעלות על סיטונאית הירקות והפירות תמורת הזרמה של 70 מיליון שקל † ויליפוד גם במו"מ ראשוני לשותפות בסלטי מיקי

נוית זומר 07:4522.04.19

האחים צבי ויוסי ויליגר, בעלי השליטה ביבואנית המזון ויליפוד, רוצים להרחיב את עסקי המזון שלהם. האחים, באמצעות החברה הבת ויליפוד אינט', מנהלים מו"מ להיכנס כשותפים בחברת "ביכורי שדה צפון", סיטונאית ירקות ופירות שבבעלות האחים דרור וגדעון חכם. לפני שנה פורסם כי בעקבות חוב של 15 מיליון שקל של רשת הסופרים "ברקת" לאחים חכם, ששימשו כספקי התוצרת החקלאית שלה, עברה הבעלות על הרשת לידיהם. סופר ברקת מפעילה 11 סניפים ולפי גורמים בענף אינה רווחית.

 

 

 

האחים מציעים לרכוש 51% מהבעלות על ביכורי שדה צפון תמורת הזרמה של 70 מיליון שקל לחברה ו־5 מיליון שקל לכל אחד מהאחים חכם. צביקה ויליגר מסר בתגובה כי "כשיהיה מה לדווח, נדווח".

 

בעבר הוערכה הפעילות של ביכורי שדה צפון בתחום אספקת הירקות והפירות ב־70 מיליון שקל לשנה. עם קריסת רשת קואופ התפרסם כי גם ביכורי שדה מתעניינת ברכישתה לאחר שהייתה אחת מספקיות הפירות והירקות שלה. גורמים בענף מעריכים כי הבעלות על רשת הסופרים ברקת מקשה על ביכורי שדה צפון.

 

מימין צביקה ויוסי ויליגר מימין צביקה ויוסי ויליגר צילום: אוראל כהן

 

עוד נודע, כי צביקה ויליגר מנהל מגעים ראשונים לכניסה לשותפות בחברת סלטי מיקי שבבעלות משפחת קאופטייל, יצרנית הסלטים השלישית בגודלה בארץ, והחל בביצוע בדיקת היתכנות לחברה. בעבר הייתה ויליפוד שותפה בסלטי שמיר ומכרה את חלקה לאחר סכסוך בין השותפים. אריק שור, מנכ"ל תנובה לשעבר, היה אמור להיכנס לשותפות בסלטי מיקי באמצעות חברה חדשה שהקים להפצת מזון ואף חתם על הסכם שותפות עם המשפחה והפקיד ערבויות, אך העסקה התפוצצה על רקע חילוקי דעות בנושא ניהול.

 

האחים ויליגר חזרו ב־2017 בפעם השלישית לשליטה בחברה שייסדו, וזאת לאחר השתלטות עוינת ואחרי שמכרו אותה פעמיים: ב־2007 לארקדי גאידמק עבור 170 מיליון שקל, וב־2014 ולאכסנדר גרנובסקי תמורת 268 מיליון שקל. מאז חזרו לניהול כמנכ"לים משותפים, עסקי החברה שעוסקת ביבוא מזון ומוצרי חלב (בעיקר גבינות קשות וחמאה למריחה) מצויים בצמיחה ובמגמת שיפור של התוצאות הכספיות. כעת הם מחפשים השקעות נוספות, בין השאר כדי להקטין תלות ברשתות השיווק. בנוסף הם נכנסו במסגרת החברה לעסקי מתן אשראי חוץ־בנקאי.

 

ויליפוד מיתגה לפני שנה את מוצרי החלב המיובאים שלה תחת המותג "יורו", הרחיבה את קו המוצרים שלה וסיימה את 2018 במחזור של 320 מיליון שקל ורווח נקי בסך 28 מיליון שקל, לעומת 9.5 מיליון שקל ב־2016. לפי נתוני סטורנקסט לרבעון הראשון של 2019, ויליפוד היא חברת המזון עם שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מבין ספקיות מוצרי הצריכה הגדולות, עם עלייה של 23% ביחס לרבעון המקביל. המניה עלתה בשלוש השנים האחרונות ב־103% ובשנה האחרונה ב־13.5%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x