הרכבת חזרה להפעיל את הקו לירושלים, בינתיים במתכונת חלקית
ברכבת השתלטו על התקלה אך מעדכנים כי הקו יעבוד בתדירות של רכבת אחת לשעה במקום שתיים. חילופי ההאשמות בין ההנהלה לוועד ממשיכים
ברכבת ישראל הצליחו להתגבר בשעה האחרונה על התקלה שפקדה את הקו לירושלים, זאת שגרמה להשבתתו משעות הבוקר. לטענת החברה הקו יחזור לפעילות אולם במתכונת חלקית ובתדירות של רכבת אחת לשעה במקום שתי רכבות לשעה לכל כיוון.
- שיבושים ברכבת בשל תקלת חשמל: הופסקה התנועה בקו נתב"ג-ירושלים
- נתניהו מבטיח למנוע השבתות בשירותים החיוניים, בהסתדרות מאיימים ביד קשה
- מסלול התנגשות שעלול להסתיים בחוק בוררות חובה: כולם מפסידים בקרב על הרכבת
ברכבת טוענים שבדיקה ראשונית של התקלה מהבוקר מעלה שאחד הקטרים פגע באחד ממרכיבי החישמול על המסילה והשבית את פעילות הקו, כאשר לרשות הנוסעים הועמדו היסעים בין נתב"ג לירושלים.
אז מדוע הפעלת הקו לא חודשה במלואה? ברכבת שוב מפילים את התיק על ועד עובדי הרכבת ואומרים ש"בשל סירוב ועד העובדים בראשות אדרעי לאפשר קליטתם והפעלתם של שבעה קטרים אשר הגיעו ארצה, ונמצאים בשלבי קליטה או טיפולים שונים, לא ניתן בשלב זה להפעיל את הקו בתדירות מלאה, עד לשחרור הקטרים, ולאחר תהליך בדיקה של חטיבת הנייד"
הנהלת הרכבת העבירה לאחרונה מסר שבמקרה של תקלה נוספת, "תיאלץ הנהלת הרכבת לעצור לגמרי את התנועה, עד להודעה חדשה". מנגד, בוועד טוענים שבניגוד מוחלט להודעת ההנהלה ועד העובדים לא נוקט בשום צעד ארגוני שפוגע בתנועת הרכבת בקו לירושלים. "הנהלת הרכבת שוב מפיצה פייק ניוז. במקום לקחת אחריות על המחדלים שלה כולל על התקלה החמורה שהתרחשה הבוקר, שוב היא מטילה את הרפש ואת המחדלים שלה על העובדים ועל הוועד.
"ככלל, ועד העובדים לא נוקט בצעד ארגוני כלשהו שפוגע בנוסעים וגם היום, לאחר שהובהר כי יש תקלה, שוחרר כל מה שהיה דרוש כדי להפעיל את הקו ואת הרכבות כסדרן. ועד העובדים יפעל לטובת הנוסעים בכל עת כפי שהוא עושה תמיד", לשון התגובה.