ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת ניו יורק

תום זקי, מייסד ומנכ"ל TerraCycle: "אנחנו לא רוצים 90% ממה שאנחנו קונים"

לדברי זקי, בעוד שבעבר "האריזה היתה בבעלות היצרן, כמו בקבוקי החלבן", בעלות על אריזות היא לב בעיית המחזור כיום

עומר כביר 10:0814.04.19


 

"הדרך לפתור את האתגרים הגדולים של פסולת היא לא במסלול ההקרבה, כי זה יפנה רק ל־2% מהאוכלוסייה, אלא ליצור מוצרים עתידיים שמאפשרים פרצות דרך בקיימות בלי מאמץ", כך אמר בוועידה מייסד ומנכ"ל TerraCycle תום זקי.

 

החברה שהקים זקי מנסה להעלים את רעיון הפסולת, לדברי זקי, "באמצעות איסוף ומחזור דברים שאין להם פתרון מחזור, כמו בדלי סיגריות או חיתולים משומשים. פעילות אחרת היא שילוב פסולת בחזרה למוצרים, כמו בקבוק שמפו של הד אנד שולדרס מפלסטיק שנאסף מהאוקיינוס שמשווק גם בישראל".

 

זקי סיפר על המיזם האחרון של החברה, לופ, שנחשף השנה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ויושק במאי בפריס ובניו יורק ובהמשך השנה בלונדון. במרכז לופ עומד הרעיון של החלפת אריזות חד־פעמיות שבהן נמכרים מוצרים באריזות רב־פעמיות לשימוש חוזר בשילוב שרשרת לוגיסטית לאיסוף והכנת האריזות לשימוש חוזר.

 

"אשפה זה רעיון מודרני, שנולד בשנות ה־50", הסביר זקי את ההיגיון שמאחורי לופ. "לפני זה, המודל המקובל היה שהאריזה נמצאת בבעלות היצרן, כמו חלב שחלבן סיפק מדי בוקר בבקבוקי זכוכית שנאספו למחרת. אבל זה השתנה עם השקת אריזות חד־פעמיות", אמר זקי.

 

תום זקי תום זקי צילום: אוראל כהן

לדבריו, "שימוש חד־פעמי הוא נוח וזול לחלוטין. אבל מה שעוד השתנה זה מי הבעלים של האריזה. היום, כשאנחנו קונים קפה בסטארבאקס אנחנו קונים גם את האריזה. זה סופר מוזר. 90% ממה שאנחנו קונים אנחנו לא רוצים".

 

זקי טוען כי השימוש באריזות חד־פעמיות גם מוביל לדבריו לירידה באיכות. "כשהיינו קטנים היה לנו את משחק הלוח מונופול. היום עדיין יש מונופול, אבל האיכות של הלוח וכלי המשחק פחות טובה מבעבר", אמר טבת. "לאורך השנים הכל יורד באיכות, אנחנו פשוט לא שמים לב לזה אבל זה קורה להכל. המטרה שלנו היתה לפתור את בעיית הפסולת תוך שימור על מעלות הנוחות והמחיר הזול, ותוך שמירה על קיימות. הפתרון היה שאלת הבעלות".

 

במסגרת לופ, היצרן הוא הבעלים של האריזה, ולא הלקוח שמחזיר אותה ליצרן בתום השימוש. לדברי זקי, "רב־פעמיות יותר טובה לסביבה, אבל מאפשרת גם חדשנות עיצובית ולספק תכונות שלא היו קודם לכן במוצרים".

 

כדוגמה משתמש זקי במכלים של גלידת האגן דאז ‑ "הם לא רק יפים יותר אלא גם שומרים על הגלידה קפואה וקלים יותר להחזקה, עם עיצובים יפים בשילוב של זכוכית ופלדת אל־חלד. גם חברות משקאות מחזירות עכשיו לייצור מכלים או בקבוקים קלאסיים. קוקה־קולה מחזירה את הבקבוק המקורי שלה, והיא בעצמה סבורה שהטעם הטוב ביותר מגיע משתייה מבקבוק זכוכית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x