אובר פירסמה תשקיף לקראת הנפקתה - צפויה לגייס לפי שווי של 120 מיליארד דולר
ענקית התחבורה השיתופית צפויה לצאת להנפקה בחודש הבא תחת הטיקר UBER ותנסה לגייס לפחות 10 מיליארד דולר. בשנה שעברה עמדו הכנסות אובר על 11.3 מיליארד דולר, מחצית מהן הגיעו מפעילות מחוץ לארה"ב. החברה רשמה הפסד מתואם של 1.85 מיליארד דולר
אובר פרסמה הלילה את מסמכי ההנפקה שלה שבהם היא מפרטת את המידע שמיועד למשקיעים פוטנציאלים. ענקית התחבורה השיתופית מתכננת להנפיק לפי שווי שוק מוערך של כ-120 מיליארד דולר. על פי פרסומים של סוכנות רויטרס היא תנסה לגייס לפחות כ-10 מיליארד דולר. הסימן שלה בטיקר יהיה UBER.
- אובר מכוונת לגיוס של 10 מיליארד דולר, לפי שווי של 100-90 מיליארד דולר
- המשקיעים התנפלו על מניית ליפט למרות ההפסדים
- רשמית: אובר רוכשת את המתחרה כארים ב-3.1 מיליארד דולר
על פי הדיווח של CNBC, היא שחררה דוחות על פעילותה ברבעונים האחרונים. אלה אמנם לא עברו אשרור של הרשויות הבורסאיות, אך הם מהווים סוג של הצצה לביצועי החברה בשנה האחרונה. ב-2018 דיווחה אובר על הכנסות של כ-11.27 מיליארד דולר. כמחצית מהן הגיעו מפעילותה מחוץ לארה"ב.
הרווח הגולמי שלה עמד על כ-997 מיליארד דולר אך לאחר תיאום הרווח הפך להפסד של כ-1.85 מיליארד דולר. אין זה מפתיע בהתחשב בכך שהיא עדיין משקיעה חלק ניכר מהונה בתפעול עסקיה ובפיתוח של טכנולוגיות ועסקים חדשים. בסך הכל החברה הצליחה לצמצם את ההפסדים - אך עם זאת גם מגמת הגידול שלה נבלמה עקב ההאטה בהשקעות החיצוניות.
ליפט, מתחרתה הגדולה של אובר, יצאה להנפקה לפני כחודש. מנייתה נסחרה בכ-88 דולר בתחילת הדרך, אך מהר מאוד איבדה גובה וכיום היא נסחרת בכ-60 דולר בממוצע. ליפט זוכה לשווי שוק של כ-17.4 מיליארד דולר, הרבה פחות מהערכות השוק על אובר.
אובר עברה דרך ארוכה מאז החלה לפעול. החברה סבלה מדימוי שלילי שפגע לא פעם במותג שלה בעיקר בגלל התנהלות בעייתית של טראוויס קאלניק המייסד והמנכ''ל הראשון שלה. השיא היה בקמפיין לפני שנתיים ברשתות החברתיות שקרא למשתמשים למחוק את האפליקציה מהמכשירים בעקבות אירועים של התנכלות לעובדים ותקיפות מיניות של נוסעות שהחברה ניסתה להעלים. המצב השתפר מאוד לאחר שהדירקטוריון פיטר את קאלניק ומינה במקומו את המנכ''ל הנוכחי דארה קוסרשאהי שהצליח לייצב אותה.
ההנפקה של אובר מיועדת למאי הקרוב. מבחינת המנכ''ל הנוכחי, השאיפה של אובר היא להפוך לאמזון של עולם התחבורה. היא החלה לפתח סדרה של עסקים חדשים, כגון שירות משלוחי מזון, השכרת אופניים וקורקינטים חשמליים כמו גם שירות תובלה ולוגיסטיקה לעסקים שמנוהל על ידי הישראלי ליאור רון, מייסד Oto שנרכשה על ידי אובר.
לסיום החברה גם משקיעה מאות מיליוני דולרים בפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, אך על פי דיווחים של הוול סטריט ג'ורנל היא תנסה למצוא משקיעים חיצוניים לחטיבה הזו כדי לצבור את אמון המשקיעים.