מנכ"ל בואינג: "מתנצל על התאונות, התיקון יושלם בשבועות הקרובים"
בהצהרה שמסר מנכ"ל יצרנית המטוסים דניס מוילנבורג והתייחסה לתאונות האחרונות של הבואינג 737 מקס 8 הוא ציין כי "בואינג עדיין מאמינה בבטיחות היסודית של המטוס. לאחר עדכוני התוכנה - הוא יהיה אחד הבטוחים בהיסטוריה"
- דו"ח התרסקות המטוס באתיופיה: הטייסים פעלו לפי ההנחיות
- מכה לבואינג: אינדונזיה מבטלת הזמנה בשווי 6 מיליארד דולר
- מהנדסי בטיחות: "ה־737 מקס אושר בחופזה"
"זוהי אחריותנו לבטל את הסיכון הזה. אנחנו יודעים איך לעשות זאת", אמר מוילנבורג בהצהרה שמסר אתמול בעקבות הממצאים הראשוניים מההתרסקות בחודש שעבר של מטוס את'יופיאן איירליינס בה נהרגו 157 בני אדם.
בואינג "נוקטת בגישה מקיפה וקפדנית, ולוקחת את הזמן הדרוש כדי לבצע את עדכון התוכנה כמו שצריך. אנחנו מתקרבים להשלמת התיקון ומצפים לאישורו והטמעתו בצי הבואינג 737 מקס בכל העולם בשבועות הקרובים", הוא אמר, והוסיף את התנצלותו בפני חברות התעופה והנוסעים על קרקוע מטוסי המקס ברחבי העולם.
"אנחנו עדיין מאמינים בבטיחות היסודית של ה-737 מקס. כשהוא יחזור לשמיים עם עדכוני התוכנה בפונקציית ה-MCAS, הוא יהיה אחד המטוסים הבטוחים ביותר בהיסטוריה". בואינג השיקה את משפחת מטוסי המקס בינואר 2016, במה שהייתה הגרסה האחרונה של המטוס בעל שתי שורות המושבים. מטוסים אלה צורכים כ-20% פחות דלק מקודמיהם, ושוקלים פחות. המאפיין הבולט ביותר שלהם הוא כנפון מפוצל, או הארכה של קצה הכנף, שאמורה להפחית את כוחות הגרר ולספק כוח עילוי נוסף.
אתמול שחררו הרשוית באתיופיה דו"ח ראשוני לגבי ההתרסקות, שבו צוין כי טייסי הטיסה האבודה פעלו בהתאם לנהלים שאושרו על ידי בואינג, ושמאפיין מניעת ההזדקרות הופעל מספר פעמים במהלך הטיסה בת שש הדקות, והוריד בחדות את אף המטוס, בדומה למה שקרה בטיסת ליון אייר שהתרסקה באינדונזיה באוקטובר. אז התרסק המטוס בים ג'אווה, ומספר ההרוגים היה 189.