בלעדי לכלכליסט
קומו מנס ציונה לא מצליחה להמריא ומפטרת עשרות עובדים
החברה, שהחלה כחטיבת המובייל של היוניקורן הישראלי הראשון Conduit, עוברת בימים אלה ארגון מחדש שבמסגרתו יצומצמו כפילויות בתפקידים ויפוטרו כ־45 עובדים. לדברי המייסד שילה, תחזיות החברה לא התממשו כצפוי
חברת המובייל (Como) קומו היושבת בנס ציונה פיטרה לאחרונה כ־45 מעובדיה כחלק מהליך ארגון מחדש של החברה וצמצום כפילויות בתפקידים, כך נודע ל"כלכליסט". לאחר הפיטורין יישארו בחברה כ־70 עובדים. מייסד קומו רונן שילה אישר את הפרטים וציין כי כחלק מהשינוי הוא יפנה את תפקיד המנכ"ל ללירן מיוסט והוא עצמו יתמנה לתפקיד יו"ר החברה.
- קומו תחלק דיבידנד של 80 מיליון דולר לעובדיה
- חברת Como ממשיכה לפרגן לעובדים, מצמצמת את שעות העבודה
- חברת קומו - לשעבר קונדואיט - מפטרת כשלושים עובדים
עוד אמר שילה ל"כלכליסט" כי התהליך נובע מצמיחה איטית מהצפוי בשוק. צמיחת קומו צפויה להתבסס בהמשך על פעילות חברת קיפרז שבבעלותה, אשר מצליחה ותופסת תאוצה.
קיפרז (Keeprz) מתמחה בתחום הנאמנות (Loyalty) ואינטראקציית לקוחות לעסקים. בין לקוחותיה נמנים BMW, ברגר קינג, קוקה קולה, BBB, דלק־מנטה, קפה ג'ו, ורבים אחרים. קיפרז נוסדה על ידי מיוסט, יאיר הולצר ודני אלבוחר ונתמכה מראשיתה על ידי קבוצת משקיעים אסטרטגיים מתחום פעילותה, ביניהם פייר בסנינו ודני הדר.
קומו רכשה את קיפרז ב־2015 בתמורה לסכום שהוערך אז בכ־50 מיליון דולר. מיוסט היה מייסד קיפרז, כך שכעת קומו מבוססת רובה ככולה על הפעילות של קיפרז.
קומו היתה חטיבת המובייל של חברת סרגלי הכלים קונדואיט (Conduit) עד הפיצול ביניהן ב־2015, כשתחום הסרגלים של החברה התחבר לפריון ושאר הפעילות, בעיקר המובייל, הפכה לחטיבה נפרדת. לאחר הפיצול הפכה קומו לחברה עצמאית עם תזרים מזומנים של מאות מיליוני דולרים.
בעבר העריך שילה שפעילותה של קומו יכולה להפוך אותה לחברה גדולה יותר מקונדואיט שבשיאה הגיעה לשווי של מעל למיליארד דולר והיתה היוניקורן הישראלי הראשון. תקוות אלה התנפצו כעת כשבחברה הבינו שהביקוש למערכות של החברה שפיתחה פלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים לבניית יישומי מובייל לא תפסה נתח שוק משמעותי.
זה אינו גל הפיטורין הראשון בחברה. עוד ב־2015 פיטרה החברה עשרות עובדים. ב־2016 חילקה החברה לעובדיה דיבידנד משמעותי של כ־80 מיליון דולר.