חם מהתנור: P30 ו-P30 פרו, מכשירי הדגל של וואווי
הנחנו יד על הטלפונים החדשים של הענקית הסינית, שצוידו ביכולות צילום יוצאות דופן ובעיצוב נאה. במה הם מתעלים על המתחרים מבית אפל וסמסונג?
וואווי מאוד רוצה להפוך ליצרנית המובייל הגדולה בעולם. האם שני סמארטפוני הדגל שהחברה חשפה אתמול בפריז - ה-P30 וה-P30 Pro - יעזרו לה לעשות את זה? לקחנו אותם לבדיקה דקות ספורות אחרי ההשקה בניסיון להשיב על השאלה וללמוד עוד על החידושים שבהם.
- וואווי מציגה: מכשירי העילית P30, בעלי מצלמות שלא מפחדות מהחושך
- וואווי תובעת את ממשלת ארה"ב: "הרחקתנו ממכרזים אינה חוקתית"
- המכשירים חזקים, ההופעות חלשות: בעיית הביטחון העצמי של וואווי
המכשירים עושים רושם טוב - במיוחד דגם הפרו שמעוצב יפה יותר עם שוליים מעוגלים שיוצרים את הרושם שמדובר במכשיר ללא מסגרת מסך כלל.
- זה דגם הפרו, בעל מסך 6.47 אינץ'|צילום: עומר כביר
- המסך מתעקל בשוליים והשוליים דקים במיוחד – ניצול שטח מרבי|צילום: עומר כביר
- יש שלל צבעים מעניינים, לצערנו נפלנו דווקא על השחור הסטנדרטי|צילום: עומר כביר
- מערכת סאונד מיוחדת לרמקול השיחה מאפשרת להעלים אותו לחלוטין ומספקת מגרעת קטנה במיוחד|צילום: עומר כביר
- מערכת המצלמות בפרו היא בעלת 4 עדשות, עם רזולוציה מרבית של 40 מגה-פיקסל|צילום: עומר כביר
- היא מספקת תכונות כמו זום דיגיטלי עד פי 50|צילום: עומר כביר
- או צילום וידיאו בשני אספקטים שונים|צילום: עומר כביר
- לדגם הבסיסי P30 מסך קטן יותר, של 6.1 אינץ'|צילום: עומר כביר
- העיצוב שמרני יותר, בלי קצוות מעוגלים|צילום: עומר כביר
- וכאן אפשר לראות את הגוונים המרשימים של הטלפון|צילום: עומר כביר
אף שאין בהם משהו מרגש או קפיצת פיתוח יוצאת דופן ובולטת, מדובר במכשירים איכותיים, כאשר המצלמה המתקדמת מעניינת במיוחד. החברה מבטיחה יכולות יוצאות דופן כמו רגישות גבוהה לאור שמאפשרת לצלם תמונות עשירות בפרטים גם בחשכה.
אם אכן תעמוד המצלמה בהבטחות, היא עלולה להתברר כתכונה המנצחת של המכשירים ולעזור לוואווי במשימתה להפוך ליצרנית המובייל הגדולה בעולם כבר השנה. ואולם, בדרך תצטרך וואווי להתגבר על חוסר הביטחון העצמי שניכר היטב באירוע ההשקה שלה.
חלק ניכר מהאירוע הוקדש להשוואת המכשירים החדשים לסמארטפונים המתחרים מבית אפל וסמסונג (אפל כמעט אף פעם אינה מזכירה מתחרות באירועי השקה, וסמסונג עושה זאת אם בכלל רק לזמן קצר). נראה שבוואווי עדיין מרגישים שיש להם מה להוכיח כדי להיות זכאים לשחק במגרש של הגדולים. אבל כדי באמת להיות מספר 1, החברה צריכה להתחיל לחשוב כמו מספר 1.