$
חדשות טכנולוגיה

למה אלפבית העשירה מחפשת משקיעים חיצוניים עבור וויימו?

לצד צמצום הוצאות שוטפות, יוכלו משקיעים כיצרניות רכב להגדיל את שוויה המוערך של החברה; אנליסטים סבורים שהכנסותיה הפוטנציאליות יוכלו להצדיק שווי אסטרונומי של 175 מיליארד דולר - הרבה יותר מיצרניות ותיקות ומבוססות

רפאל קאהאן 17:1014.03.19
וויימו, חברת הבת של אלפבית שמפתחת פלטפורמות רכב אוטונומי, מעוניינת לגייס הון ממשקיעים חיצוניים. לפי דיווח של אתר The Information, ברשימת המשקיעים הפוטנציאליים נמצאות פולקסווגן, כמו גם שותפותיה ווימו הנוכחיות פיאט-קרייזלר ויגואר.

 

 

זו לא תהיה הפעם הראשונה שחברות בת של אלפבית מגייסות הון מחוץ לקבוצה. גם ורילי, חטיבת מדעי החיים, גייסה מקרן סילבר לייק ומאקאני, חטיבת האנרגיה המתחדשת של אלפבית, גייסה בעבר מ-Shell.

 

 

מכונית אוטונומית של וויימו מכונית אוטונומית של וויימו צילום: Waymo

 

 

גוגל לבדה שווה כ-871 מיליארד דולר כיום, כך שאין לה בעיה לממן את וויימו - אך מימון חיצוני יכול לספק לה מספר יתרונות, מעבר לצמצום הוצאות תפעול. רות פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפבית, רמזה שהמהלך יאפשר לענקית האינטרנט להציג הערכת שווי חיצונית לחברת הרכב האוטונומי, שכיום לא מרוויחה כסף.

 

וויימו הוקמה לפני כעשור ולפני כמה שנים הוערכה בכ-4.5 מיליארד דולר. כיום מעריכים אנליסטים ששווייה עשוי לטפס ל-175 מיליארד דולר, בהתבסס על הערכות הכנסותיה העתידיות. הערכה זו מעמידה את וויימו הרבה לפני אובר, טסלה, GM או פורד.

 

לשם השוואה, לפני כחצי שנה השקיעה סופטבנק כ-2.25 מיליארד דולר ב-Cruise ,חטיבת הרכב האוטונומי של GM עבור כ-20% מהמניות. את החברה רכשה ענקית הרכב ב-2016 בכ-581 מיליון דולר.

 

 

כיום עסקיה של וויימו מכניסים כמה מאות מיליוני דולרים בשנה בלבד, בעיקר משירות המוניות הרובוטיות שהושק בפניקס וכן ממכירה של טכנולוגיית ה-LiDAR שלה. על פי הערכות עתידיות של UBS, בנק ההשקעות השווייצרי, אלה עשויות לגדול לכ-114 מיליארד דולר בשנה ב-2030.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x