$
פרסום ושיווק

הכרטיס החדש של לאומי קארד בונה על גיהוצי הישראלים בחוץ לארץ

חברת כרטיסי האשראי שנפרדה בשבוע שעבר מבנק לאומי, משווקת עצמה תחת השם MAX. האסטרטגיה: הנחות באתרי תיירות שיניבו עמלות ויעודדו בזבוזים

רחלי בינדמן 07:0506.03.19

התחרות על כרטיס האשראי שהציבור הישראלי ישלוף ראשון מהארנק עושה את שלה: חברות כרטיסי האשראי והבנקים רבים על הלקוח ומנסים לפתות אותו בהטבות מגוונות. הפעם זו חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, שהשיקה אתמול את הקמפיין החדש שלה תחת המיתוג החדש: מקס (MAX).

 

חברת לאומי קארד נפרדה בשבוע שעבר רשמית מבנק לאומי ועברה לידיים של קרן ההשקעות ורבורג פינקוס. ללאומי אין שום אינטרס לשמר כל קשר עם מקס שהופכת כעת למתחרה שלו. וכפועל יוצא מהפרידה, לאומי בחר להשיק תוכנית "פינוקים" משלו המכונה "גוּדיז" למחזיקי כרטיס האשראי הבנקאי, שיתחרה בתוכניות הפינוקים של מקס. הצרכן יצטרך להחליט מה יותר משתלם לו: לשלוף את הכרטיס הבנקאי ולצבור "גודיז" או לשלוף כרטיס חוץ בנקאי של מקס ולזכות בפינוקים שהוא מציע.

 

כרטיס אשראי לאומי קארד - מקס כרטיס אשראי לאומי קארד - מקס

 

רוצים לחו”ל

מקס חתם לאחרונה על הסכמים עם הבנקים הבינלאומי ודיסקונט שישווקו כעת ללקוחות שלהם גם כרטיסי מקס עם תוכנית ההטבות של מקס, כך שגם לקוחות דיסקונט ובינלאומי שינפיקו כרטיסים בנקאיים יהנו מתוכנית הטבות זו.

 

במקס ביצעו בדיקה של אילו הטבות הישראלים הכי אוהבים ומצאו שהישראלים אוהבים לטוס לחו"ל. בין 2018-2016 נרשם זינוק של 52% בנסיעות של ישראלים לחו"ל, במקביל באותו פרק זמן הגדילו הישראלים ב־36% את הקניות באינטרנט וב־24% את היציאה למסעדות, כך לפי נתונים שאסף מקס. את הממצאים האלה תירגמה החברה להטבות שיתנו מענה לממצאים אלה: בחו"ל יינתנו לראשונה הנחות לכניסה לאתרי תיירות בחו”ל כמו מגדל אייפל או יורודיסני, הנחות ברכישה בכרטיס באתרי אינטרנט והנחות במסעדות.

 

מי שכבר הקדים לסמן את המגמה שהישראלים אוהבים חו"ל הוא בנק לאומי, שכפי שחשף "כלכליסט" בוחן בימים אלו יצירת מודל הטבות ארוך טווח עם הלקוח. במקום שהלקוח יצבור נקודות "גודיז" רק על בסיס חודשי שיימחקו אם לא ייעשה בהן מימוש, יהיה גם מסלול של צבירת נקודות לטווח ארוך הקיים היום במועדוני התעופה שאותם אפשר יהיה לממש בהנחות בכרטיסי טיסה של חברות תעופה שונות.

 

רון פאינרו מנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו מנכ"ל לאומי קארד צילום: בני גמזו לטובה

 

לא לשכוח עמלות מט”ח

המטרה הן של לאומי והן של מקס היא לא לדאוג לנו לנופש מוזל בחו"ל אלא שנגהץ יותר בכרטיס האשראי שלהם, שממנו הם גוזרים עמלות שמנות. בחו"ל מטרה זו מתעצמת שכן הן לאומי והן מקס רוצים שניקח אתנו את כרטיס האשראי שלהם ליעד שאליו אנו נוסעים וכך גם נשלם עמלות המרת מט"ח נאות.

 

במובן זה, הרעיון של גודיז, אם יתקיים, נראה מפתה יותר שכן הנחה בכרטיס טיסה נשמעת מושכת יותר, מהנחה לכניסה לאייפל, במיוחד שהיום יש לא מעט אתרים בינלאומיים שמציעים הנחות למופעים ואטרקציות שעשויים להתחרות בהטבות של מקס.

 

כדי שהצרכן המבולבל יידע איפה הכי כדאי לו לגהץ הוא יצטרך להיכנס לאפליקציות של כל חברה ולבדוק אילו הטבות היא מציעה לו ומה הכי משתלם לו. ככל שההטבות יהיו יותר אטרקטיביות האינטרס של הלקוח לגהץ דווקא בכרטיס מסוים יגדל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x