האיחוד האירופי: פייסבוק, גוגל וטוויטר כושלות במאבק בפייק ניוז
לטענת נציבות האיחוד, שלוש החברות הצטרפו ליוזמה וולנטרית להתמודדות עם הפצת דיסאינפורמציה, אך לא עשו די בנושא. כמו כן, לא סיפקו די פרטים שמראים על צעדים לצמצום התופעה - מה שמעורר דאגה באיחוד על רקע הבחירות לפרלמנט שייערכו במאי
- פייסבוק תובעת חברות שהפעילו ומכרו חשבונות מזויפים ולייקים
- פייסבוק מציגה: כך נגן על הבחירות בישראל ממעורבות זרה
- טוויטר נערכת לבחירות באיחוד האירופי, משיקה כלי לניטור קמפיינים פוליטיים
לפני כשנה הצטרפו שלוש ענקיות הטכנולוגיה ליוזמה וולנטרית שנועדה להתמודד עם בעיית הפייק ניוז, ושכללה מהלכים להגברת השקיפות בפלטפורמות של החברות. ההצהרה הנוכחית היא הראשונה בהצהרות חודשיות קבועות שנועדו לעקוב אחרי התקדמות המאמצים בתחום.
לפי הנציבות, המהלכים שביצעו החברות עד כה אינם מספקים, ויש צורך בהתקדמות נוספת. "הפלטפורמות לא סיפקו מספיק פרטים שמראים שמדיניות וכלים חדשים נפרסים במהירות ראויה ועם משאבים מספקים בקרב המדינות שחברות באיחוד", נכתב בהודעת הנציבות. "דו"חות החברות סיפקו מידע מועט מדי על התוצאות של פעולות שכבר ננקטו".
בנציבות מודאגים במיוחד לאור העובדה שמספר קמפייני בחירות באיחוד האירופי ייכנסו החודש להילוך גבוה. "אנחנו דוחקים בפייסבוק, גוגל וטוויטר לעשות יותר בקרב על המדינות החברות כדי להבטיח את אמינות הבחירות לפרלמנט האיחוד במאי", נכתב. "אנחנו גם מעודדים אותן לחזק את שיתוף הפעולה עם בודקי עובדות וחוקרים באקדמיה כדי לזהות קמפיינים להפצת מידע מוטעה ולהגביר את החשיפה של תוכן בדיקת עובדות".