הערכה: שירות הגיימינג הענני של גוגל יושק ב-19 במרץ
מדובר בפלטפורמה שמסוגלת להזרים משחקי תלת ממד כבדים גם למכשירים חלשים יחסית, ותהווה כניסה משמעותית של גוגל לתחום. היא נבחנת מאז אוקטובר שעבר, וצפויה לשנות את הדרך בה קונים משחקי וידאו
גוגל הודיעה שתערוך אירוע גדול ב-19 במרץ, במסגרת כנס מפתחי המשחקים העולמי GDC בסן פרנסיסקו. לפי הערכות, באירוע זה תשיק לקהל הרחב את פרויקט סטרים (Stream), פלטפורמה להזרמה של משחקים בענן שהיתה זמינה עד כה רק בתצורת בטא מוגבלת.
קראו עוד בכלכליסט:
- Apex Legends עשוי להוציא את EA מהבוץ
- דיווח: אפל מתכננת שירות סטרימינג של משחקי וידאו
- הערכות: שוק הגיימינג יפסיק לצמוח השנה, לראשונה מאז 1996
הזרמת משחקים היא מהפכה של ממש בתחום הגיימינג: השימוש בשרתים מרוחקים חזקים וברשתות מהירות במיוחד יאפשר להפעיל גם משחקים כבדים ותובעניים על מכשירים חלשים יחסית ככרומבוקים.
גוגל Stream צילום: Project Stream של גוגל
כשהושק הפרויקט, נבחן על בסיס משחק הפעולה Assassin's Creed: Odyssey, כותר עשיר גרפית מבית יוביסופט. לפי דיווח של Engadget ואתר חדשות המשחקים Kotaku, צפויה גוגל להפעיל את השירות שלה על בסיס מכשירים כדונגל הכרומקאסט, ותנסה לגייס מפתחים במהלך האירוע כדי להרחיב את היצע המשחקים שיתמכו בפלטפורמה. עדיין לא ידוע אילו התאמות יהיה על המפתחים לעשות כדי לחבר את המשחקים שלהם לפרויקט סטרים, ובאיזה מודל יפעל השירות.
הוא יוכל לפעול כמנוי חודשי ובו גישה למשחקים ללא הגבלה, מנוי ובו כל משחק יימכר תחת מנוי משלו, או תצורה דומה לשל חנויות המשחקים המקוונות, בה אין דמי מנוי ולכל משחק יש עלות חד פעמית, כשהתשלום מתחלק בין החנות והחברה המפתחת.
בניגוד לחנויות משחקים כ-Steam ו-GOG, הפלטפורמה של גוגל כוללת חומרה שמניעה בעצמה כל משחק, מה שעושה את התשתית שלה ליקרה בהרבה - ולפיכך, יתכן שתבחר החברה במודל מנוי ולא תסתמך רק על נתח ממכירות המשחקים.