Activision Blizzard החלה במהלך פיטורים נרחב בעקבות האטה במכירות
ענקית הגיימינג הודיעה שהיא תשלח הביתה מאות עובדים במסגרת מהלך ארגון מחדש. החברה מאשימה את ההאטה במכירות ומקווה שהמהלך יסייע לה להוריד עלויות תפעול
חברת Activision Blizzard, מפתחת המשחק Overwatch וסדרת משחקי Destiny הודיעה על קיצוצי כוח אדם החל מהשבוע, זאת לאור האטה במכירות, כך אמרו אנשים המקורבים לחברה לסוכנות בלומברג. מניות החברה ירדו ביום שישי בעד 2.5% לרמה של 42.88 דולר.
- דיווח: אפל מתכננת שירות סטרימינג של משחקי וידאו
- הערכות: שוק הגיימינג יפסיק לצמוח השנה, לראשונה מאז 1996
- נינטנדו מתאוששת משנה קשה, נערכת לתקיפה בגזרת המובייל
הפיטורים, שיכולים להגיע למאות עובדים, הם חלק מארגון-מחדש, כך אמר אחד המקורות. אקטיוויז'ן העסיקה נכון לסוף 2017 כ-9,800 עובדים. מפתחת המשחקים, מהגדולות בעולם, הודתה בשיחת ועידה שנערכה בנובמבר שכמה מהכותרים המרכזיים שלה, כמו Overwatch ו-Hearthstone, חוו ירידה או דריכה במקום במספר המשתמשים.
אחרי מכירות מאכזבות של המשחק Destiny 2: Foresaken, החברה נפרדה מחברת הפיתוח עמה עבדה, Bungie, מהלך שעוד עשוי להוריד את ההכנסה השנתית שלה בעד כ-400 מיליון דולר. באנג'י פיתחה בעבר את סדרת Halo עבור מיקרוסופט בין השאר. אנליסטים חוזים שמכירות החברה ירדו בעוד 2% השנה, לרמה של 7.28 מיליארד דולר.
החברה שגדלה עם השנים דרך רכישות, בין היתר של Blizzard Entertainment מחזיקת מותג וורקראפט וסטארקרפט ומפתחת משחקי המובייל King Digital, מחזיקת מותק קנדי קראש. תחת ניהולו של המנכ"ל הותיק בובי קוטיק, היא נתנה בעבר ליחידותיה השונות אוטונומיה רבה.
בשנה האחרונה מספר בכירים עזבו את החברה, כולל אריק הירשברג, מנכ"ל חברת Activision Publishing, ומייק מורהיין, היו"ר הוותיק של בליזרד. בערב ראש השנה הלועזית הודיעה אקטיוויז'ן שהיא מפטרת את סמנכ"ל הכספים שלה ספנסר נוימן - זמן קצר לאחר שהודיע על גיוסו לנטפליקס. גם טים קילפין, מנהל ותיק בתעשיית הצעצועים גויס להוביל את חטיבת מוצרי הצריכה של אקטיוויז'ן לפני שנתיים, אך פרש החודש.
אקטיוויז'ן אינה חברת הגיימינג היחידה שנמצאת בבעיה. גם מניות חברת EA ירדו ב-13% ביום רביעי אחרי שהחברה הודתה שהמכירות של כמה מכותריה הגדולים האחרונים אכזבו. אך המניה חזרה לעלות בהמשך השבוע. מניות חברת Take-Two Interactive Software ירדו גם הן בשיעור דומה ביום רביעי אחרי שתחזית המכירות לרבעון הנוכחי ירדו לרמה של 100 מיליון דולר פחות מתחזיות וול סטריט. תוצאות אלה מהוות תזכורת לכך שמשחקי מחשב הם עדיין שוק שמונע ע"י להיטים, ועולה ויורד בהשפעת צרכנים שקשה לחזות את פעולותיהם.