$
השקעות ומימון

מצאנו: צמוד קרקע עם גינה במחיר דירת 2 חדרים במרכז

בעוד התחלות הבנייה של צמודי הקרקע צנחו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים, פרויקט גינות החורש בחריש המתפתחת מציע אותם בפחות מ-1.5 מיליון שקל: "זהו מוצר נדיר בשוק הנדל"ן הישראלי, שערכו רק יעלה"

יונתן סידון 09:2807.02.19

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן

 

הירידה בהתחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע, בעיקר במרכז הארץ, היא כבר עניין ידוע ומדובר, ולפי כל התחזיות צפויה להביא לעליית מחירים משמעותית של נכסים מסוג זה בשנים הקרובות. מבדיקה שנערכה על ידי לשכת שמאי המקרקעין (המבוססת על נתוני הלמ"ס) ופורסמה באוקטובר האחרון, עולה כי במהלך חמש השנים האחרונות פחת מספר התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע בלא פחות מ-34%.

 

הבדיקה מצביעה גם על כך שבניית צמודי הקרקע מהווה כיום 26% מסך הבנייה בישראל, לעומת 46% לפני כעשר שנים. כשזה מצב העניינים, לא מפתיע שבלב אזורי הביקוש ניתן למצוא כיום בתים צמודי הקרקע במחירים העולים על 10 מיליון שקל, בעוד במעגל השני מחירים של 5-3 מיליון שקל לבית גם הם כבר לא מחזה חריג.

 

אלא שגם במציאות נדל"נית המתאפיינת בבנייה לגובה ובציפוף הבנייה בערים – ואולי דווקא בגללה – השאיפה להתגורר בבית צמוד קרקע, מתברר, עדיין חיה ובועטת. בשוק המגורים הישראלי דהיום קשה אמנם להגשים את החלום הזה, המשותף ללא מעט משקי בית. ואולם בשנים האחרונות נוצרה לה הזדמנות חדשה וקורצת בענף צמודי הקרקע, במרחק כשעת נסיעה בלבד מהמרכז: פרויקט גינות החורש של חברת יזמות הנדל"ן אילה אגמ בעיר חריש.

פרויקט גינות החורש. מיזם עם משמעות חברתית פרויקט גינות החורש. מיזם עם משמעות חברתית הדמיה: יובל עשת, באדיבות אילה אגמ

 

על רקע הבנייה בעיר הצעירה והמתפתחת, שיותר מ-95% ממנה היא רוויה, צמודי הקרקע בולטים במיוחד. המיזם של אילה אגמ כולל כ-80 קוטג'ים של חמישה חדרים בשטח אחיד של כ-135 מ"ר לצד גינה בשטח של כ-90 מ"ר. יתרון נוסף שמציע הפרויקט נוגע למיקומו, במרחק הליכה ממוסדות החינוך, בתי הכנסת ומתחמי החנויות. על ההתעניינות סביב המיזם מעיד גם הביקוש בשטח, כשהקוטג'ים אחרונים מוצעים למכירה בסכום התחלתי של 1.41 מיליון שקל.

 

"זוהי הזדמנות בלתי-חוזרת לקנות בית צמוד קרקע חדש עם גינה במחיר של דירת שני חדרים במרכז", אומר איתן לוי, מנהל משותף ובעלים באילה אגמ. "בהתחשב בכך שבניית צמודי הקרקע נמצאת בשנים האחרונות בירידה, אנו סבורים כי בתים שכאלה צפויים להיות מוצר נדיר בשוק הנדל"ן הישראלי וערכם רק ילך ויעלה".

 

"דווקא על רקע מגמות הבנייה מסביב, אנחנו מאמינים יותר בחשיבותם של בתים צמודי קרקע. זו הייחודיות שלנו", מסביר ג'קי סויסה, מנהל משותף לצדו של לוי, ומבעלי החברה. "אנחנו מציעים מוצר שונה ואחר בנוף, ורואים עד כמה חזק הרצון של הישראלים להתגורר בו".

 

סויסה מוסיף כי למיזם בחריש יש מבחינת החברה גם משמעות חברתית: "קהל היעד שלנו בפרויקט מורכב בעיקר ממשפחות צעירות. אנחנו באים לתרום מהידע ומהניסיון שלנו כדי לעזור להם לשדרג את איכות החיים ולהגיע לדירה משלהם, בדומה למה שעשינו בפרויקטים שלנו בעכו ובקריות".

ראש העיר חריש, יצחק קשת. "למדנו מטעויות שנעשו בערים אחרות" ראש העיר חריש, יצחק קשת. "למדנו מטעויות שנעשו בערים אחרות" צילום: עמית שעל

 

עיר חכמה, ירוקה ומקיימת

 

הבחירה של אילה אגמ בחריש רחוקה מלהיות מקרית. היישוב השוכן בצפון השרון נמצא בתנופת פיתוח יוצאת דופן, ומושך אליו משפחות צעירות ומשפרי דיור מכל רחבי הארץ. על פי נתוני העירייה המקומית, נקלטו בחריש בשלוש וחצי השנים האחרונות למעלה מ-10,000 תושבים חדשים.

 

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, בראשות דוד מגן, הנפיקה עד כה היתרי בנייה לכ-14 אלף יחידות דיור, וסיימה את התכנון המתארי של חמש שכונות חדשות. רק בחודש האחרון אישרה הוועדה להפקדה תוכנית המתייחסת לחלקה הדרומי של חריש וכוללת הקמה של 1,430 יחידות דיור (המיועדות ל-7,000 תושבים), 332 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ו-130 אלף מ"ר של שטחי שירות. כמו כן הנפיקה הוועדה היתרים ל-700 יחידות נוספות במסגרת פרויקט שכונת "תכנן ובנה".

 

לדברי ראש העיר, יצחק קשת, "בהקמתה של חריש הושקעה מחשבה הנוגעת לכל רבדי החיים בה, וזאת מתוך מטרה להפוך אותה לעיר חכמה, ירוקה ומקיימת, ששמה במרכז את התושבים. בנייתה של חריש איפשרה לנו ללמוד מטעויות שנעשו בערים אחרות ולאמץ גישות שיהפכו את חריש לעיר חדשנית ומפותחת.

 

"אנו סבורים כי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצד בניית קהילה חזקה ודינמית הם המפתח לחוסן עירוני ולהפיכתה של חריש למשגשגת ומצליחה. את הצלחתה של חריש ניתן לראות כבר היום עם ההתעניינות ההולכת וגוברת של תאגידים, חברות ענק ורשתות שבוחרות להשקיע כאן מתוך אמונה בעיר ובדרך שאנו מתווים לה".

 

קפיצת המדרגה שעוברת חריש מתבטאת בין היתר במערכת החינוך. ארבעה בתי ספר חדשים הוקמו בה, ובשנת הלימודים הנוכחית הוכפל מספר הלומדים במוסדות החינוך בהם. בעירייה כבר עובדים על מיתוגה של חריש כעיר הצעירים, ומתגאים בעשרות פארקים וגני שעשועים שנחנכו בה, כמו גם בריאות ירוקות הפזורות בשטחה. בתהליך בנייתה הושם דגש מיוחד גם על רחובות רחבים ושבילי הליכה לצד שבילי אופניים, בעוד התוכניות העתידיות מדברות על מרכז עסקים ראשי והקמת מערך תשתיות תת-קרקעי שיחסוך משיכת חוטים וכבלים ברחובותיה.

ג'קי סויסה (מימין) ואיתן לוי. "רואים בחריש את אחת מערי העתיד" ג'קי סויסה (מימין) ואיתן לוי. "רואים בחריש את אחת מערי העתיד" צילום: אילה אגמ

 

באשר לנגישות התחבורתית, הרי שבעיריית חריש רואים בחשיבות עליונה את בנייתו של מערך תחבורה איכותי שיקל על הכניסה והיציאה מהעיר בכל שעות היום, ופועלים לקדם מספר תוכניות במקביל. מדובר בין היתר על התוכנית להקמת מחלף על כביש 65 במקום צומת משמר הגבול המרומזר, תכנון תוואי לכביש 611, וכמובן חיבורה של חריש לכביש 6. לכל אלה יש להוסיף גם את פיתוח כביש 6353 על ידי חברת נתיבי ישראל, כשפתיחתו של הכביש לתנועה צפויה לצאת לדרך בסוף 2020, ועתידה לחסוך זמן רב על הכבישים.

 

"זהו ישוב מזמין, נגיש וצעיר, הנמצא בפיתוח מסיבי, מתרחב וצומח", מסכם סויסה, "מגיעה לכאן אוכלוסייה הטרוגנית וחזקה, שנחושה להפוך את חריש למקום משגשג. האינטראקציה שלנו עם העירייה המקומית ועם משרד הבינוי והשיכון היא חיובית, ויש דיאלוג פתוח ומפרה. עם הקמת תחנת הרכבת ופיתוח אזורי התעסוקה והמסחר בשנים הקרובות, אנו בפירוש רואים בחריש את אחת מערי העתיד של ישראל".

 

לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן >>

 

 

פאנל התחדשות עירונית בחולון
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
ראיון עם דליה עסיס שמאית המקרקעין ומתכננת הערים
דליה עסיס: "גביית היטל השבחה בסמיכות לרכבת הקלה – ענישה כפולה של בעלי הנכסים"
עוד בזירת הנדל"ן