ג'י.פי מורגן: "אפל צריכה לקנות את נטפליקס, זה רק יעלה לה 189 מיליארד דולר"
בנק ההשקעות סבור שרכישת חברת הסטרימינג תעניק לאפל יתרון משמעותי כיצרנית תוכן; המחיר המוערך: 189 מיליארד דולר - גבוה ב-20% משוויה הנוכחי. אפל יכולה להרשות לעצמה רכישה כזו - בקופתה יש 250 מיליארד דולר במזומן
לאפל יש קרוב ל-250 מיליארד דולר במזומן, והאנליסטים של ג'יי.פי.מורגן חושבים שדרך אחת שבה תוכל ענקית הטכנולוגיה להשתמש בכסף היא על ידי רכישת חברת הסטרימינג נטפליקס. מהלך שיעזור לחזק את מעמדה של אפל כיצרנית תוכן.
- מארי קונדו עושה סדר בחיים של האמריקאים - ובחשבון הבנק שלה
- "אנחנו לא בטוחים שהמודל של אמזון ונטפליקס יעבוד. לכן אנחנו לא חושבים שמחירן כרגע נכון"
- נטפליקס עקפה תחזית הרווח - ההכנסות איכזבו
"אנחנו חושבים שנטפליקס מתאימה הכי טוב מבחינה אסטרטגית", מסר האנליסט סאמיק צ'אטרג'י (Samik Chatterjee). "אנחנו מאמינים שיש שווי ברכישת השחקנית המצליחה ביותר בתחום הזה, שיהיה קשה להשיג עם שחקנית קטנה יותר בשוק".
עוד הוסיף כי הרכישה תדרוש תשלום פרמיה משמעותית. אם הפרמיה תעמוד על 20%, פירוש הדבר שאפל תצטרך לשלם בסביבות 189 מיליארד דולר, כך לפי ההערכות של האנליסטים. שווי השוק הנוכחי של נטפליקס עומד על 148 מיליארד דולר ויש לה חובות של 7 מיליארד דולר.
צ'אטרג'י מיפה שלוש תעשיות שיתאימו לאפל לבצע בהן רכישה אסטרטגית וציין שלוש חברות שכדאי לה לרכוש: נטפליקס, אקטיוויזיון בליזארד (Activision Blizzard) וסונוס. מדובר רק בהשערות מצידו של צ'אטרג'י, אך יש לזכור שהצמיחה במכירות האייפון מתחילה לדעוך . עם זאת, הוא בעצמו מציין כי החיבור בין אפל ונטפליקס קרוב לוודאי שלא יצא לפועל.
מאפל ונטפליקס לא נמסרה תגובה.
בכל זאת, אלו הן הסיבות בגללן צ'אטרג'י חושב שנטפליקס תתאים לאפל: ראשית, נטפליקס מתאימה להעדפתה של אפל להיות "יצרנית תוכן", זאת בניגוד לחברת מדיה מסורתית כמו סוני פיקצ'רס.
שנית, מודל המנויים של נטפליקס תואם למודל ההכנסות משירותים של אפל, ושלישית, אף שמדובר ברכישה שיהיה קשה לבצע, היא עדיין תהיה פשוטה יותר מאשר רכישת הולו או אמזון פריים.