הערכות: שוק הגיימינג יפסיק לצמוח השנה, לראשונה מאז 1996
אנליסטים צופים שדווקא הפופולריות של ז'אנר המשחקים אליו משתייכים פורטנייט ו-PUBG היא שתזיק לצמיחת סוגות חדשניות שימשכו גיימרים. בנוסף, ממתינים שחקנים להשקת דור הקונסולות הבא, מה שצפוי להאט את שוק משחקי הווידאו בצורה מורגשת
תחום הגיימינג נמצא בפריחה בשנים האחרונות, ומשפיע על שווקים כפיתוח אפליקציות ומכירת מחשבים - אך לפי אנליסטים בכירים, החגיגה קרובה לסיומה; לפי מומחים בחברות כפלהם סמית'רס ו-IDC, צפויה ירידה במכירות חברות המשחקים מ-138.5 מיליארד דולר אשתקד לכ-136.5 מיליארד השנה. זה לא נשמע הרבה, אך מדובר בירידה הראשונה בשוק המשחקים מאז 1996, ולא ידוע מתי תחול צמיחה חדשה.
- הפתעה לגיימרים: PUBG יקבל גרסת Lite חינמית, למחשבים חלשים
- נינטנדו מתאוששת משנה קשה, נערכת לתקיפה בגזרת המובייל
- איגוף אנכי מקוון: נחשפה פרצת אבטחה חמורה בפורטנייט
לראיית האנליסטים, השוק צפוי להיכנס לקיפאון בשל ההתמקדות של חברות במודל זירת הקרב מרובת המשתתפים, סוגה אליו משתייכים פורטנייט ו-PUBG, שני הכותרים הבולטים ביותר בשוק. המיקוד הזה ימנע פיתוח מודלים חדשים, ולא ברור כמה זמן יחלוף לפני שידעך עניין הקהל. סיבה נוספת להאטה בשוק היא הקשחת הפיקוח של הרשויות בסין על משחקים חדשים, מה שמצמצם את צמיחתו; שוק הגיימינג הסיני הוא הגדול בעולם, ומשפיע על מפתחים גם במדינות אחרות.
ניתוח של סמית'רס פלהם הציג את הירידות החדות במניות של טנסנט, שלא מעט מרווחיה נשענים על גיימינג - ואת הירידות במניית ענקית הגיימינג האמריקאית EA. "אין שום משחק מעניין או סדרות כותרים שמחליפים את הסדרות הנוכחיות", הוסיף פיטר וורמן, מייסד Newzoo, חברת מחקר המתמחה בשוק הגיימינג.
עוד בעיה שרואים האנליסטים הוא האיחור בהשקת דגמי האקסבוקס והפלייסטיישן החדשות. הקונסולות הנוכחיות לא יזכו למחליפות לפני 2021, מה שיצור עייפות חומר בקרב השחקנים שיעדיפו לחכות לכותרים החדשים שמתלווים להשקה של הדגמים החדשים. בנוסף, יתכן שהחומרה החדשה כבר תתמוך בסטרימינג של משחקים, מה שישפיע על אופן צריכת הכותרים.
שוק הגיימינג מחולק כיום בין המובייל ובין פלטפורמות אחרות: רוב השחקנים, 49%, מתמקדים בסמארטפונים וטאבלטים. המחשב האישי מהווה 25% משוק משחקי המחשב ואילו הקונסולות הנייחות - 19%. שאר השוק מתחלק בין קונסולות ניידות ופלטופורמות אחרות, כגון אולמות משחקים שעדיין פופולריים מאוד ביפן.