מיתוג מעסיק
מנכ״ל חברת Chatway מספר להייטקיסט איך זה באמת לעבוד בחברה
התחרות על עובדים מוכשרים בענף ההייטק גוברת. במסגרת סדרת הראיונות של ערוץ הייטקיסט עם מנהלים בארגונים, מצאנו כי עבור טאלנטים, הבחירה במקום העבודה הבא מבוססת על הרבה מעבר לתלוש השכר. ראיון 64 מתוך 100 בסדרה; והפעם, שחר מינץ, מנכ"ל חברת Chatway!
1. שחר מינץ, מה מאפיין אתכם כארגון ואילו ערכים חרטתם על דגלכם?
אנחנו מנסים לקדם חשיבה חדשנית ויצירתית במקביל לפיתוח קשב עמוק ומהותי לקהל המשתמשים, כדי שנוכל להבין את הבעיות העומדות בתחומי התקשורת ושיתוף הפעולה הפנים ארגוני וליצור פתרונות פשוטים, מקיפים ואיכותיים שמשתלבים במערכת שבנינו. עם ההחלטה להעמיד בראש מעיינינו את העסקים והחברות, ובכלל זה העובדים והמנהלים בתעשיות שאינן בהכרח קשורות בהייטק, הבנו שאנחנו צריכים לחשוב אחרת. בניגוד לרב המוחלט של המתחרים, אנחנו לא בונים את המוצר עבור חברות טכנולוגיות בהן אנשים הדומים לנו. מכאן החשיבות הרבה של הקשב ללקוחות, הלמידה וההבנה של התהליכים שמתרחשים בניהול צוותים ופרויקטים בארגונים השונים. לא מובן מאליו לשלב אפליקציה מוכרת לכולם, הלא היא הצ'אט, עם כלי ניהול ופרודוקטיביות כך שהחוויה תישאר נוחה ואינטואיטיבית ויחד עם זאת מועילה לארגון בכך שמעלה את רמת האפקטיביות של העובדים בו. לכן חרטנו על דגלנו את הערך פשטות על חשבון פונקציונאליות. כלומר, עד שלא נמצא את הדרך הנכונה ביותר להביא לידי ביטוי יכולות מסוימות באפליקציה – לא נעשה זאת. בתהליך מואץ, מישיבת התנעה ועד להחלטה סופית יכולים לעבור מספר שבועות בודדים ולאחר מכן גם המימוש בדרך כלל עובר מספר גרסאות עד ש"פיצ'ר" כזה או אחר משוחרר לאוויר. גם אז נקפיד לבדוק את השימוש בו ולתקן לפי הממצאים מהשטח.
2. אלו עובדים ״ירגישו בבית״ ויצליחו בארגון שלכם?
תחומי העיסוק של אנשי הצוות שלנו נוגעים בפיתוח עסקי וניהול תהליכים מול לקוחות, בשיווק וכתיבת תוכן, בניהול המוצר – על הגדרתו ואפיונו, ניהול סדרי העדיפויות ופיקוח על המימוש, בעיצוב המוצר – על חווית השימוש וממשק המשתמש, בפיתוח בפועל – מימוש צד השרת וצד הלקוח של האפליקציה ובבדיקות איכות. כל מי שמתחבר לסביבה הדינאמית בה כל יום יכול להיות שינוי בסדר העדיפויות, לצורך לחשוב מחוץ לקופסא כדי להמציא מחדש כיצד אנשים פועלים במסגרת סביבת העבודה, לחקר צרכים בעולמות הללו, לניתוח השימוש והפקת מסקנות, ולרצון לשנות, לשפר ובפוטנציאל לגעת במאות אלפי עובדים ובשגרת עבודתם – מקומו איתנו.
3. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?
כל אחד שמצטרף אלינו יודע שיידרש ממנו להיות אוטוריטה בתחומו. בהינתן שהמטרות ברורות ולוח הזמנים מוכר, ניתן מרחב פעולה גדול מאוד לכל עובד. כרגע כל אחד הוא מנהל וזו אחריות רבה מאוד ומשימה לא פשוטה לקבל החלטות שככל הנראה ישפיעו על עתיד החברה. אנחנו מדברים הרבה על הדרכים השונות להתמקצע, כל אחד בתחומו, ומאפשרים ללכת לכנסים ומפגשים, להירשם (גם בתשלום) ולצפות בקורסים בווידאו בפלטפורמות השונות ולאחרונה גם מנסים לייצר מפגשי חניכה (mentoring).
4. אילו אירועים / פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?
מלבד הפעילויות הסטנדרטיות בחגים, מספר ימי כיף בשנה וכדומה, החלטנו להתחיל במסורת דו-שנתית לצאת לשבוע עבודה מחוץ למשרדים. בפעם הראשונה, בחודש דצמבר שחלף, שכרנו וילה, ציידנו אותה באוכל, זרקנו את התיקים על המיטות והקמנו עמדות עבודה. למרות ההגדרה של שבוע עבודה מאומץ שהמשיך כל יום אל תוך הלילה, ההפוגות בבריכה המחוממת ובג'קוזי, באקסבוקס ובהוקי שולחן, אפשרו לנו לשמור על איזון. שינוי האווירה, כך הסקנו בדיעבד ומה שהוביל להחלטה להתחיל במסורת, העלה לא רק את הגיבוש והמוטיבציה בצוות אלא גם את רמת היצירתיות והסנכרון בנינו. הייתה חוויה מדהימה, משהו כמו חזרה לגארז' של שנות התשעים, רק בקלאס.
5. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?
בשאיפה שהחברה תלך ותצמח ותגייס עוד עובדים לשורותיה, החזון הוא לתת לעובדים להוביל צוותים תוך כדי חלוקת העבודה לתחומי האחריות השונים. בעת הזו ניתן יהיה לאפשר להם לפתח את יכולות הניהול וגם להתפתח מקצועית.
6. כיצד נראה יום עבודה בארגון?
9.00 בבוקר ה"מטה" מגיעים, בדיחה פנימית אצלנו בחברה ומספיקים לדבר על "הנושאים החשובים" עד להגעת צוות הפיתוח (שלרב עוד עבד בבית על המשימות הדחופות).
10.00 עם הגעת צוות הפיתוח עושים קפה ועוצרים לכמה דקות כדי לשוחח על איך הסתיים אתמול ומה צפוי היום וכמובן מתעדכנים בפידבק האחרון של המשתמשים. מיד לאחר מכן צוות הפיתוח ממשיך לעוד כמה דקות של סנכרון פנימי.
13.00 קריאות ראשונות לצאת לאכול, אחרי 20 דק' הן מתחלפות באיומים ובד"כ בוחצי אנחנו כבר במעלית מתלבטים מה אוכלים היום...
ביום טיפוסי ניתן לצפות בעיצובים הנשלחים הלוך-חזור בין המעצב למנהל המוצר, בשיח הער בין ה-QA למפתחים, בטלפונים עם הלקוחות (וה-"ששש..." המלווה להן) וכמובן במוחותיהם וידיהם השוקדות של צוות הפיתוח.
במהלך היום, לצד העבודה השוטפת, נערכות ישיבות שונות בפורומים שונים. באופן גס הן מתחלקות לנושאים הקשורים במוצר ולנושאים הקשורים בפיתוח העסקי.
16.00 עוצרים שוב, משתדלים לתת תמונת מצב קצת יותר מפורטת לגבי מצב העבודה, צפי ובעיות בהן נתקלנו. מקבלים החלטות וממשיכים הלאה...
7. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?
מאחר שמרחב הפעולה של כל עובד גדול מאוד וכל אחד משפיע באופן מהותי על המוצר, המאפיין הניכר ביותר של כולנו בצ'אטווי הוא "ראש גדול" ומיד לאחריו לקיחת אחריות. לכולם יש יכולת ליזום, לשמוע שברי דברים ולהפתיע עם מחשבה או פתרון, לחשוב קדימה על הצרכים העתידיים של החברה והמוצר וכבר להכין את הקרקע מראש. לקיחת אחריות ברמה מאוד גבוהה ומודעות לחשיבות להתייעץ ולדווח באופן שוטף על ההתקדמות מאפיינים בצורה המדויקת ביותר את העובדים בחברה. אלו הם סוג האנשים שאנחנו מחפשים.
בואו להכיר אותנו לעומק ולהתעדכן במשרות הפתוחות שלנו באתר הקריירה שלנו בהייטקיסט.
הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל.