אבי ליכט, לשעבר המשנה ליועמ"ש, משמש יועץ למובילאיי
ליכט פרש מתפקיד המשנה ליועמ"ש במאי; מהחברה נמסר כי הוא קיבל את כל האישורים ועובד עמה זה כמה חודשים
אבי ליכט, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מייעץ לחברת השבבים מובילאיי.
- בכיר מובילאיי: "הפכנו את האינטואיציה האנושית לנוסחאות מתמטיות"
- מה עומד מאחורי ההצהרה של פולקסווגן ומובילאיי על תשתית לרכב אוטונומי בישראל
- אמנון שעשוע: "הרכב האוטונומי חייב להבין מהי סכנה"
החברה אישרה את הידיעה ומסרה שליכט קיבל את כל האישורים לכך ועובד עמה מזה כמה חודשים.
במאי האחרון הודיע ליכט על פרישתו מתפקידו כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לאחר שעבד שם במשך 20 שנה.
מובילאיי נרכשה במרץ 2017 על ידי חברת אינטל בכ-15 מיליארד דולר. בכנס "כלכליסט" שהיה ביוני האחרון אמר ליכט בנושא הרכב האוטונומי כי "בעולם ההייטק יש מונח כזה של 'ארגז חול' - אך זו חשיבה מצומצמת. ישראל היא ארגז חול ענק, כר פורה לטכנולוגיות חדשות. ישראל יכולה לאתר את הגל הבא, לקבוע לאן תלך הטכנולוגיה עוד כמה שנים ולייצר לה רגולציה. כשאנו רוצים אנו יודעים גם להיות כמובן גמישים. זה חשוב. לדוגמה, הרכב האוטונומי, הידע הטכנולוגי כאן, הוא שלנו, העולם עולה לכאן כדי ללמוד מאיתנו טכנולוגיות ניהול רכב אוטונומי ולכן אין סיבה שרק נמכור טכנולוגיה.
"אנו יכולים לייסד את הרגולציה של התחום. יש כמובן בעולם סוגיות שמתנהלות: הביטוח. הרגולציה של האלגוריתם של הרכב, כלומר מי ומה מקבל החלטות ברכב. זה עולם חדש ומרתק שאין סיבה שלא נפרוץ בו. אפשר להסתכל על תכנית שלמה שתשלב תשתית חשמלית עם רכב אוטונומי ותחבורה שיתופית, במסגרת תכנית לאומית לרכב חשמלי ואוטונומי שאנו יכולים להוביל. מעבר לכך ישנו הבלוקצ'יין, יש אקוסיסטם מפותח, עשרות חברות שפעילות בתחום – והתחום הזה זקוק לרגולציה - התדמית היתה בעייתית, הרגולטורים נתנו לתחום כתף קרה, ויש מבוכה רגולטורים סביב בלוקצ'יין לי לא ברור- זה נכס? זה מטבע? כאן גדולתנו. אנו יכולים לשמש כמעבדה גדולה לתחום בהיבטי רגולציה וזה תחום שחבל לפספס".