יצרני הרכב הגיעו לדטרויט כדי לעשות הצגה לטראמפ
נשיא טויוטה ומנכ”ל פולקסווגן הגיעו לתערוכת הרכב שקרנה ירדה בשנים האחרונות. הסיבה: מלחמת הסחר של טראמפ מול ארצות ייצור הרכב הזר
תערוכת הרכב של דטרויט אמנם משכה בשנים האחרונות מאות אלפי מבקרים, אבל היא כבר לא מה שהיתה בעבר. אולי זו הסביבה, עיר הרכב הגוססת של ארה"ב, ואולי זה המעבר של חלק מתעשיית הרכב לתערוכות טכנולוגיה כמו CES, אך קרנה של תערוכת דטרויט ירדה.
- הפחד מהנשיא הטיס את כולם לדטרויט
- רכב סובארו פורסטר: לא הכי אופנתי, אבל יעיל ובטוח
- כוח חדש בענף הרכב העולמי: פולקסווגן ופורד מודיעות על ברית אסטרטגית
עד השנה הזאת. לתערוכה, שנפתחה בשבוע שעבר ותינעל בשבוע הבא, באו במפתיע לא מעט מבכירי יצרניות רכב, בכלל זה נשיא טויוטה אקיו טויודה ומנכ"ל פולקסווגן הרברט דיס. הסיבה אינה מקרית: יצרני הרכב חייבים להראות נוכחות מוגברת בתערוכה האמריקאית לנוכח צעדיו של הנשיא דונלד טראמפ, שפתח במלחמות סחר מול כמה ממדינות הליבה של ייצור הרכב בעולם.
אז מי בולט בתערוכה? לפני שנים רבות ניסתה טויוטה להתחרות ביצרניות מכוניות הספורט הגרמניות באמצעות מכונית־על משלה: הסופרה. המתכון היה מבוסס על טכנולוגיה שנחשבה מתקדמת לימים ההם ושפע מרשים של כוחות סוס. סופרה החדשה, הראשונה שמוצגת מאז שנות התשעים, אינה שונה: הדגם החדש מצויד במנוע בעל 6 בוכנות בנפח 3 ליטרים. בדומה לדגמי הסופרה החזקים גם כאן יש מגדש טורבו שמעלה את ההספק ל־335 כוחות סוס, מספיק כדי להטיס את הסופרה מ־0 ל־100 קמ”ש ב־4.1 שניות בלבד.
פורד, שעוסקת בימים כתיקונם בשחרור הצהרות על רכב אוטונומי, מביאה לתערוכה את הדור החדש של מוסטאנג שלבי GT500, מכונית הספורט הקיצונית ביותר של היצרנית, שצפויה, לפי פורד, להיות ה־GT500 החזקה ביותר שהוצגה אי פעם.
ה־GT500 מונעת במנוע 5.2 ליטרים בעל מגדש־על, המפיק, לפי פורד, “מעל 700 כוחות סוס”.